וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה גנבה 2 מיליארד דולר במתקפות סייבר לטובת תכנית הגרעין

6.8.2019 / 15:46

בדוח החצי שנתי שמוגש למועצת הביטחון נכתב כי פיונגיאנג ממשיכה בפיתוח הנשק להשמדה המונית שלה, תוך פריצות לבנקים וגניבת מטבעות קריפטו. "המתקפות נרחבות ומתוחכמות יותר"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קוריאה הצפונית גנבה כשני מיליארד דולר לטובת תכנית הגרעין שלה דרך מתקפות סייבר "נרחבות ומתוחכמות ביותר" נגד בנקים ומטבעות קריפטו - כך לפי דוח חשאי של האו"ם שהגיע לידי רויטרס אתמול. שעות לאחר מכן, שיגרה פיונגיאנג שני טילים קצרי-טווח, בניסוי הרביעי מסוגו בשבועיים האחרונים, במחאה על התרגיל הצבאי שמקיימות ארצות הברית וקוריאה הדרומית.

בדוח החצי שנתי שהוגש לוועדת הסנקציות של מועצת הביטחון, אמרו המומחים העצמאיים המפקחים על יישומן כי המשטר הקומוניסטי "ממשיך בחיזוק תכנית הגרעין והטילים על אף שהוא לא ביצע ניסוי גרעיני או שיגר טיל בין-יבשתי". שגרירות קוריאה הצפונית באו"ם לא הגיבה לבקשה על הדוח, שהוגש בשבוע שעבר.

לפי הדוח, קוריאה הצפונית משתמשת גם במרחב הסייבר כדי להלבין את הכסף הגנוב. הפריצות מבוצעות על ידי האקרים מלשכת הריגול הכללית, סוכנות הביון הצבאית המרכזית ביותר של המדינה המבודדת. מומחי האו"ם אמרו כי הפריצות של קוריאה הצפונית לאתרים לסחר במטבעות קריפטו מאפשרות לה "להכניס יותר כספים בדרך שקשה יותר לעקוב אחריה וכזו הנתונה לפיקוח ממשלתי מצומצם יותר בהשוואה למגזר הבנקאות המסורתי".

שיגור הטיל קצר הטווח בקוריאה הצפונית - 25/7. רויטרס
שיגור של טיל בליסטי לטווח קצר של קוריאה הצפונית, בחודש שעבר/רויטרס

מועצת הביטחון של האו"ם הטילה סנקציות על קוריאה הצפונית ב-2006 כדי לחנוק את תכנית הגרעין והטילים שלה. המועצה אסרה עליה לייצא, בין היתר, פחם, פלדה, עופרת, טקסטיל ומאכלי ים, וצמצמה את כמות מוצרי הנפט והדלק שמותר לה לייבא.

מומחי האו"ם אמרו כי למרות המאמצים הדיפלומטיים בין ארצות הברית לבין קוריאה הצפונית, שכללו שלוש פסגות בין נשיא ארצות הברית למנהיג קים ג'ונג און, "החקירה שלהם הראתה כי הפרות הסנקציות נמשכות". לדוגמה, נכתב בדוח, קוריאה הצפונית ממשיכה בהעברות של מוצרים הקשורים לתכנית הנשק להשמדה המונית שלה ולמוצרי יוקרה דרך עסקאות בין ספינות בלב ים.

הדוח חובר לפני השיגורים האחרונים, אך נכתב בו כי "השיגורים במאי וביולי חיזקו את יכולות הטילים הכלליות" של קוריאה הצפונית.

בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, אמר מוקדם יותר בריאיון לרשת פוקס כי בין שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיימת הבנה לפיה לפיונגיאנג אסור לערוך ניסויים בטילים ארוכי טווח. עוד אמר בולטון כי על אף כל זה, ארצות הברית פוקחת עין על קוריאה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully