וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא דרום קוריאה: זיהינו שני שיגורים מצפון קוריאה לים

בסאול מדווחים כי זוהו שני שיגורים בלתי מזוהים ממדינתו של קים ג'ונג און. זאת הפעם הרביעית בפחות משבועיים שפיונגיאנג ממשיכה בסדרת הניסויים שלה בנשק. עוד נמסר כי קוריאה הצפונית ממשיכה בניסויים שלה בזמן קיפאון המו"מ שלה עם ארצות הברית

צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שלישי) שני טילים קצרי טווח אל חופה המזרחי, בניסוי הרביעי בתוך שבועיים בלבד - כך מסר צבא קוריאה הדרומית. זאת במחאה של פיונגיאנג על התרגילים המשותפים של ארצות הברית וקוריאה הדרומית, שלטענתה מפרים את ההסכמים בין המדינות.

ראשי המטות המשולבים של קוריאה הדרומית אמרו כי הטילים שוגרו מקוואיל שבחוף המערבי של קוריאה הצפונית, בערך 125 ק"מ מדרום מערב לפיונגיאנג, נורו למרחק של כ-450 ק"מ והגיעו לגובה של 37 ק"מ. סוכנויות הביון של קוריאה הדרומית וארה"ב העריכו כי מאפייני התעופה של הטילים היו דומים לטילים לטווח קצר ששיגרה פיונגיאנג ב-25 ביולי.

בכיר בארצות הברית אמר לאחר הדיווח על שני השיגורים כי "אנו ממשיכים לפקח על הסיטואציה ומתייעצים עם בעלות הברית שלנו". ממשרד הביטחון ביפן נמסר כי לא נשקף איום למדינה במהלך השיגור. ממשרד הנשיא בסיאול מסרו כי שר ההגנה של דרום קוריאה, ראשי המשרד לביטחון לאומי וסוכנות הביון הלאומית התכנסו כדי לדון בשיגורי הטילים קצרי הטווח של קוריאה הצפונית.

קוריאה הצפונית זועמת על התרגילים הצבאיים שמקיימות ארצות הברית וקוריאה הדרומית בימים אלו. דובר מטעם משרד החוץ בפיונגיאנג מסר דרך סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית כי המשטר עודנו מחויב לפתור את המחלוקות דרך דיאלוג. עם זאת, נאמר עוד כי פיונגיאנג "תיאלץ לחפש דרך אחרת כפי שכבר רמזנו שנעשה" אם ארצות הברית וקוריאה הדרומית ימשיכו ב"פעולות העוינות" שלהן.

דיווח בחדשות בסיאול: קוריאה הצפונית שיגרה שני טילים בלתי מזוהים לים. 06 באוגוסט 2019. רויטרס
הדיווח על השיגורים בחדשות בקוריאה הדרומית/רויטרס

סדרת הניסויים, לפי ההערכות, נועדה לשפר את יכולותיה הצבאיות של פיונגיאנג ולהגביר את הלחץ על ארצות הברית ועל קוריאה הדרומית הרוצות לחדשות את שיחות הגרעין שטרם חודשו למרות הפסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג הצפון קים ג'ונג און בסוף יוני. טראמפ מנמיך מחומרת הניסויים האחרונים ואומר שהם לא הפרו שום הסכם שהיה לו עם קים. מומחים סבורים כי השיגורים נועדו לשפר את היכולות הצבאיות של קוריאה הצפונית וללחוץ על וושינגטון לעשות ויתורים נוספים.

(עדכון ראשון: 00:49)

שיגור הטיל קצר הטווח בקוריאה הצפונית - 25/7. רויטרס
שיגור טיל קצר טווח בקוריאה הצפונית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully