וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה תוך שבוע: קוריאה הצפונית שיגרה טילים

31.7.2019 / 4:32

מקור צבאי בקוריאה הדרומית מסר לסוכנות הידיעות יונהאפ כי כמה טילים מסוג שלא זוהה שוגרו מחופה המזרחי של המדינה המבודדת, וכי סיאול עוקבת אחרי האירוע וצבאה נמצא בכוננות. בשבוע שעבר שיגרה פיונגיאנג שני טילים קצרי טווח במסגרת ניסוי

קים מבקר באתר צוללות בצפון קוריאה/רוייטרס

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (רביעי) כמה טילים מסוג לא ידוע - כך דיווחה סוכנות הידיעות יונהאפ מפי מקור צבאי בקוריאה הדרומית. על פי הדיווח, הטילים נורו מהחוף המזרחי של חצי האי הודו שבקוריאה הצפונית. עוד נמסר כי צבא קוריאה הדרומית עוקב אחרי האירוע, נמצא בכוננות ויבחן אם יתקיימו שיגורים נוספים.

מהמטות המשולבים של קוריאה הדרומית נמסר כי הטילים הבליסטיים הגיעו למרחק של כ-250 ק"מ. שר ההגנה ג'ונג קיונג-דו אמר כי ככל הנראה הם היו מסוג שונה מאלו ששוגרו בניסויים הקודמים שערכה פיונגיאנג. משרד ההגנה של יפן הודיע כי אף טיל בליסטי לא חדר לשטחה של המדינה. בהודעה נמסר כי כפי הנראה לא הייתה לאירוע שום השפעה מיידית על ביטחונה של יפן. עם זאת, במשרד ההגנה היפני אמרו כי כל שיגור טילים בליסטיים על ידי קוריאה הצפוני יהווה הפרה של החלטות האו"ם.

הבית הלבן, הפנטגון ומחלקת המדינה האמריקנית לא הגיבו עד כה לשיגורים, השניים במספר מאז הפסגה בין הנשיא דונלד טראמפ לבין המנהיג קים ג'ונג און בחודש שעבר. רק אתמול דווח בסוכנות הידיעות אי-פי כי ממשל טראמפ שלח לקים תמונות מהמפגש ההיסטורי, אם כי זה טרם הוביל לחידוש השיחות בין שתי האויבות.

שיגור הטיל קצר הטווח בקוריאה הצפונית - 25/7. רויטרס
שיגור אחד הטילים קצרי הטווח בניסוי שנערך בשבוע שעבר/רויטרס

בשבוע שעבר ערכה פיונגיאנג ניסוי שבמסגרתו שיגרה שני טילים קצרי טווח. קוריאה הצפונית הודיעה ביום שישי כי המנהיג הוא שפיקח על הניסוי שכלל נשק טקטי מונחה מסוג חדש, וכי השיגור נועד לשלוח "אזהרה רצינית" לקוריאה הדרומית לאור כוונותיה לערוך תרגילים צבאיים משותפים עם ארצות הברית.

כלי התקשורת במדינה ציטטו את קים והונחו להפנות את הדברים אל "מחרחרי המלחמה" בדרום. עם זאת, בפיונגיאנג נמענו משימוש בהתבטאויות חריפות נגד ארצות הברית, שאיפיינו הצהרות קודמות. זאת, ככל הנראה, כאיתות אפשרי כי קים מעוניין לשמור על המאמצים הדיפלומטיים בין שתי המדינות.

בקוריאה הצפונית זעמו על כך ששכנתם מדרום רכשה מטוסי קרב מתקדמים מארצות הברית ומתכנית האימונים המשותפת בקיץ הקרוב. בפיונגיאנג טוענים כי מדובר בתרגול לקראת פלישה והוכחה לעוינות כלפיה מצד וושינגטון וסיאול, שדוחות זאת. על אף שהן צמצמו את היקף האימונים שלהן, ארצות הברית וקוריאה הדרומית מסרבות לעצור אותן לחלוטין.

עוד בוואלה!

מסרי כניעה במקום איתותי אזהרה: נתניהו מביס את הפרקליטות במלחמת ההתשה

לכתבה המלאה
קים גו'נג און צופה בשיגור הטיל קצר הטווח בקוריאה הצפונית - 25/7. רויטרס
קים ג'ונג און צופה בשיגור הטילים בשבוע שעבר/רויטרס

אחרי שצפה בשיגור הטילים, אמר קים כי הם "קשים ליירוט" בשל "גובהו הנמוך של מסלול הטיסה של הטיל הטקטי המונחה". בסוכנות הידיעות המרכזית של קוריאה צוטט המנהיג מתפאר כי מערכת הטילים המתקדמת שברשותו היא בעלת חשיבות עצומה בחיזוק כוחה הצבאי והבטחת ביטחונה של מדינתו. גורם במשרד ההגנה בקוריאה הדרומית אמר כי לפחות אחד משני הטילים היה מדגם חדש שפותח לאחרונה, ועבר מרחק של כ-690 ק"מ. הטיל הנוסף עבר מרחק של 430 ק"מ לפני שנחת בים, באזור החוף המזרחי.

פיונגיאנג ביצעה במאי האחרון שיגור טילים לטווח קצר זהה, ניסוי ראשון מאז שיגור הטילים הבליסטיים הבין יבשתיים ב-2017. טראמפ הגיב אז באומרו כי הוא מאמין שקים לא יעשה דבר שיכול לסכן את סיכויי ארצו ליחסים דיפלומטיים טובים יותר. הוא צייץ בזמנו כי קים "יודע שאני איתו ולא רוצה להפר את ההבטחה שלו".

(עדכון ראשון: 00:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully