וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: וואווי הסינית עזרה לצפון קוריאה לבנות בחשאי רשת אלחוטית

23.7.2019 / 12:17

לפי דיווח של וושינגטון פוסט, ענקית התקשורת וחברה ממשלתית סינית נוספת סייעו לפיונגיאנג בהקמת כמה מיזמים בשנים האחרונות, תוך הפרה של הסנקציות האמריקניות. על חברות אמריקניות נאסר לאחרונה למכור רכיבים לחברה, אך טראמפ מוכן לאשר זאת במסגרת שיחות הסחר עם סין

קים מבקר באתר צוללות בצפון קוריאה/רוייטרס

ענקית התקשורת הסינית "וואווי" עזרה בחשאי לקוריאה הצפונית לבנות רשת אחלוטית מסחרית - כך דווח אתמול (שני) בוושינגטון פוסט, שציטט גורמים המעורים בפרטים ומסמכים פנימיים. החברה, יחד עם חברת טכנולוגיית המידע הממשלתית, "פנדה", שיתפו פעולה בכמה מיזמים בצפון בלפחות שמונה השנים האחרונות.

גורמים שתודרכו בנושא אישרו כי משרד המסחר של ארצות הברית חוקר את וואווי מאז 2016 ובוחן אם החברה הפרה את הסנקציות הקשורות לקוריאה הצפונית. ייתכן שוואווי, שמשתמשת בטכנולוגיה האמריקנית במוצריה, הפרה את מגבלות הייצוא האמריקניות.

בניין וואווי, אוטוואה, קנדה, 29 ינואר 2019. רויטרס
בארה"ב רואים בה סכנה לביטחון הלאומי. מטה וואווי/רויטרס

בתגובה, אמרו הסנאטורים כריס ואן הלן וטום קוטון כי "החשיפה מדגישה את הקשרים (של וואווי) לקוריאה הצפונית ולהפרות הסדרתיות של החוק האמריקני". הם ציינו כי הקונגרס מגבש עדכון לחוק שישפר את אכיפת הסנקציות על קוריאה הצפונית, כך שכל חברה שממשיכה לעשות עמה עסקים תהיה נתונה לסנקציות אמריקניות".

ארצות הברית הכניסה את וואווי לרשימה השחורה שלה במאי, מחשש לפגיעה בביטחון הלאומי. המהלך אסר על חברות אמריקניות למכור את מרבית החלקים והמרכיבים שלהן לחברה ללא אישור מיוחד. עם זאת, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר בחודש שעבר כי החברות יוכלו לחדש את המכירות במטרה להתניע את שיחות הסחר עם סין.

בוואווי אמרו לוושינגטון פוסט כי "אין לה עסקים" בקוריאה הצפונית. חברת "פנדה" טרם הגיבה. לפי הדיווח, שתי החברות פינו את המשרד שלהן בפיונגיאנג במחצית הראשונה של 2016.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully