וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין זועמת על ארה"ב בעקבות עסקת נשק גדולה עם טייוואן

בייג'ינג קוראת לוושינגטון לבטל מכירה של טנקים וטילים בסכום של כ-2.2 מיליארד דולר לאי, שבו היא רואה מחוז מורד. בטייוואן הודו לארה"ב, והעסקה, שאושרה על ידי מחלקת המדינה, צפויה להחריף את המשבר בין ארה"ב לסין

צילום: רויטרס

משרד החוץ הסיני קרא היום (שלישי) לארצות הברית לבטל את עסקת מכירת הנשק לטייוואן, ומסר כי בייג'ינג מתנגדת לעסקה בחריפות. מחלקת המדינה האמריקנית אישרה את העסקה, שכוללת בין היתר מכירת טנקים וטילים בסכום של כ-2.2 מיליארד דולר.

סין רואה בטייוואן מחוז מורד, ולדבריה היא שומרת לעצמה את הזכות להשיב את השליטה עליו גם באמצעות כוח הזרוע. היא מזהירה את ארצות הברית שהשלמת העסקה תפגע ביחסים בין המדינות, שמצויות בעיצומה של מלחמת סחר והן מסוכסכות סביב שורת סוגיות נוספות כמו השליטה בים סין הדרומי וההפגנות בהונג קונג.

לפי הסוכנות לשיתוף פעולה ביטחוני של הפנטגון, העסקה - הכוללת 108 טנקי "אברמס" M1A2T ו-250 טילי סטינגר - לא תשנה את המאזן הצבאי באזור. הסוכנות עדכנה אתמול את הקונגרס על מכירת הנשק, שתכלול גם מכונות ירייה, תחמושת, כלי רכב משוריינים וכלי רכב אחרים.

ארצות הברית היא ספקת הנשק העיקרית של טייוואן, שהביעה "הוקרה עמוקה" לממשל האמריקני. "טייוואן תאיץ את ההשקעה בהגנה ותמשיך להרחיב את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ארצות הברית ועם מדינות עם רעיונות דומים", מסר דובר של הנשיאה צאי אינג-וון.

לקריאה נוספת:
נשיא סין מאיים להפעיל כוח כדי להשתלט מחדש על טייוואן
היסטוריה באסיה: הפרלמנט בטייוואן אישר נישואים חד-מיניים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג נפגשים בשולי פסגת G20, 29 ביוני 2019. רויטרס
שי וטראמפ בפסגת G20, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully