וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה באסיה: הפרלמנט בטייוואן אישר נישואים חד-מיניים

שנתיים אחרי שבית המשפט הכיר בזכותם של בני אותו המין הזכות להינשא, הפרלמנט נתן לכך תוקף חוקי ומאות התאספו בבירה טאיפיי כדי לחגוג. ביבשת שבחלקה נאסרה עד לאחרונה הומוסקסואליות, עורר הצעד התקדימי תקווה בקרב חברי הקהילה מהמדינות השכנות: "ניצחון אדיר"

צילום: רויטרס

טייוואן הפכה להיות המדינה הראשונה באסיה לאשר נישואים חד-מיניים בהצבעה שהתקיימה היום (שישי) בפרלמנט. מאות תומכי זכויות קהילת הלהט"ב התאספו מול בניין הפרלמנט תחת הגשם בבירה, טאיפיי, ופרצו בקריאות שמחה עם ההכרזה על אישור החוק.

בשנת 2017, בית המשפט החוקתי במדינת האי קבע כי לבני אותם המין יש את הזכות החוקית להינשא. לפרלמנט ניתן דד-ליין של שנתיים על מנת לאשר את החוק בהתאם לפסיקה. המחוקקים דנו בשלוש הצעות שונות לנוסח החוק, עד שלבסוף עברה ההצעה הממשלתית - הנחשבת למתקדמת מבין כולן.

שתי ההצעות האחרות, שאותה הניחו מחוקקים שמרנים, מתייחסים לזוגיות כ"יחסי משפחה מאותו המין" או כ"איחוד מאותו המין". זאת, בניגוד להצעה הממשלתית שמכירה בזוגיות כ"נישואים", וכן מאפשרת גם זכויות מוגבלות לאימוץ ילדים. היא אושרה ברוב של 66 תומכים מול 27 מתנגדים בגיבויה של המפלגה הדמוקרטית הפרוגרסיבית.

לקריאה נוספת:
"אחת הקהילות הגאות הגדולות בעולם": הספר שמטלטל את הוותיקן
"חיים בפחד": הקהילה הגאה ביפן יוצאת למאבק היסטורי באפליה
"מפרים את הסדר הציבורי": עיר באינדונזיה תקנוס תושבים להט"בים

פעילים לזכויות להט"ב חוגגים את ההצבעה ההיסטורית בפרלמנט בטייוואן לאישור נישואים חד-מיניים ב-17 במאי 2019. רויטרס
המדינה המובילה בזכויות גאים באסיה. חברי קהילת הלהט"ב ותומכים חוגגים את ההצבעה ההיסטורית/רויטרס

חלק מפעילי זכויות הלהט"ב אמרו כי ההצעה שאושרה היא הגרסה היחידה שהם היו מקבלים. "אני מאוד מופתעת -אבל גם מאוד שמחה. זה רגע משמעותי מאוד בחיים שלי", אמרה ג'ניפר לו מ"הקואליציה לנישואים שוויוניים בטיוואן" בריאיון ל-BBC.

עם זאת, לדבריה, "אלה עדיין לא זכויות נישואים מלאות. עדיין עלינו להיאבק על זכויות לאימוץ משותף, ואנחנו לא בטוחים לגבי נישואים של אזרח טייוואן עם אזרח חוץ וכן לגבי חינוך מגדרי שוויוני". היא הוסיפה כי בארגוני הזכויות מתכוונים להמשיך ולהיאבק "למען עתידנו". אליאס טסנג, כומר גאה ששוחחו עם סוכנות הידיעות הצרפתית מחוץ לבניין הפרלמנט, אמר כי "התוצאה היום היא לא מושלמת ב-100%, אבל היא עדיין טובה עבור הקהילה הגאה ומספקת הגדרה חוקית".

עוד באותו נושא

במערב קוראים לחרם על ברוניי: "מכניסים כסף לכיסים של סוקלי הומואים"

לכתבה המלאה

תקווה ללהט"בים באסיה

רבים חגגו את ההישג ברשתות החברתיות. הזמר הטייוואני ג'ולין טסאי פרסם תמונה של קשת בענן בפייסבוק וכתב: "מזל טוב! לכולם מגיע אושר!". פיל רוברטסון, סגן מנהל הארגון Human Rights Watch באסיה כתב: "איזה ניצחון אדיר עבור זכויות להט"ב! הצעד של טיוואן צריך להשמיע קריאה ברורה ולהתחיל גל ברחבי אסיה כדי להבטיח שוויון עבור להט"בים".

למרות זאת, בקרב רבים מהקולות השמרנים במדינה נרשם זעם על אישור החוק, לאחר שבמשאל העם שנערך במדינה נמצא שרוב גדול בה מתנגד לנישואים חד-מיניים. טסנג הסיאן-יינג, מ"הקואליציה לאושר דור העתיד", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית אמר כי החוק "רומס את הציפיות של העם הטייוואני מכך שמשפחה מורכבת מגבר ואישה". ליו יאן כתב בפייסבוק כי "זהו מות הדמוקרטיה. שבעה מיליון אנשים הצביעו נגד נישואים חד-מיניים במשאל העם וההצבעה שלהם לא שינתה כלום. נישואים חד-מיניים עד כדי כך חשובים ודחופים?".

מדינות שבהן אושרו נישואים חד-מיניים:

פעילים לזכויות להט"ב חוגגים את ההצבעה ההיסטורית בפרלמנט בטייוואן לאישור נישואים חד-מיניים ב-17 במאי 2019. רויטרס
מאות מתאספים מחוץ לבניין הפרלמנט בטאיפיי/רויטרס

טייוואן נחשבת למובילה בזכויות להט"ב באסיה והיא מארחת פעילים מכל רחבי היבשת במצעד גאווה שנתי שנערך בבירתה. ההצבעה ההיסטורית בפרלמנט עוררה תקווה בקרב אזרחי המדינות האחרות באזור. פול נג מסינגפור אמר ל-BBC כי הוא וחבריו ראו זאת כ"אירוע שצריך לחגוג, אפילו שאנחנו לא מטייוואן. זאת הצלחה עבור כולנו, כל הלהט"בים. כסינגפורים, זה חשוב עבורנו במיוחד כי הממשלה שלנו רוצה לשמר ערכים 'אסייאתיים'".

לשם השוואה עם מדינות אחרות ביבשת, חלפו שלוש שנים בלבד מאז שהופסקה הגדרתה של הומוסקסואליות כמחלת נפש בסין, ועד שנת 1997 היא לא נחשבה חוקית. בנוסף לכך, בהחלטה היסטורית בספטמבר 2018 קבע בית המשפט העליון בהודו כי יחסי מין בין בני אותם המין אינם עבירה פלילית במדינה. עם זאת, הסולטנות ברוניי הכריזה השנה על שורת חוקים אסלאמיים נוקשים שקובעת עונש מוות בסקילה באבנים בגין יחסי מין אנאליים או ניאוף.

פעילים לזכויות להט"ב חוגגים את ההצבעה ההיסטורית בפרלמנט בטייוואן לאישור נישואים חד-מיניים ב-17 במאי 2019. רויטרס
בצל הזעם מצד השמרנים. חברי קהילת הלהט"ב ותומכים חוגגים את ההצבעה ההיסטורית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully