וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה לקהילה הגאה: אזרחי טייוואן דחו אישור נישואים חד-מיניים

בשלושה משאלי עם שהתקיימו באי נרשם רוב לשמרנים, חרף פסיקת בית המשפט העליון. הממשלה טוענת כי היא תשנה את החוק בהתאם, אך פעילי הלהט"ב חוששים כי מדובר יהיה בשינוי מינורי. בנוסף לכך, הנשיאה הבדלנית ספגה מפלגה בבחירות המקומיות

פעילת להט"ב בוכה אחרי תוצאות משאל העם בטאיפיי, טייוואן, 24 בנובמבר 2018. רויטרס
פעילת להט"ב בוכה אחרי תוצאות משאל העם בטאיפיי, טייוואן, 24 בנובמבר 2018/רויטרס

אזרחי טיוואן דחו אתמול (שבת) במשאל עם אישור נישואים חד-מיניים, חרף פסיקת בית המשפט העליון במרץ אשתקד. בכך ספג האי מכה לתדמיתו כפורץ דרך בתחום זכויות האדם באסיה. בהחלטתו הקציב בית המשפט העליון שנתיים לממשלה לשנות את החוק או להעביר חוק בהתאם לכך. לא ברור כיצד ההצבעה במשאל העם תשפיע על הליך החקיקה.

סוגיית הנישואים החד-מיניים הייתה הנושא בשלושה משאלי עם נפרדים שהתקיימו אתמול. הארגונים השמרניים שאלו את הבוחרים אם החוק, שקובע כי נישואים הם בין גבר לאישה, יישאר ללא שינוי. מנגד, אלו התומכים בזכויות הלהט"ב שאלו אם החוק צריך להשתנות כך שהוא יכלול זוגות חד-מיניים.

הממשלה אמרה אתמול כי התוצאות לא ישפיעו על קידום השינויים הנדרשים על ידי בית המשפט. הרשויות צפויות להעביר עתה חוק מיוחד, מבלי לשנות את החוק האזרחי. עם זאת, פעילים למען הקהילה הגאה חוששים כי בשל התוצאות, החקיקה תהיה חלשה יותר. אחת האפשרויות היא שזוגות חד-מיניים יקבלו הגנה משפטית, אבל לא יוכלו להתחתן.

לקריאה נוספת
הראשונה באסיה? משאל עם בטייוואן על אישור נישואים חד-מיניים
פיתויי סטודנטים: משחקי הריגול בין סין לטייוואן עולים שלב

המפלגה הפרו-סינית התחזקה

במקביל, מפלגת השלטון הבדלנית ספגה מפלה בבחירות המקומיות, ובעקבות זאת התפטרה הנשיאה מהנהגתה. מפלגתה הפרוגרסיבית דמוקרטית איבדה יותר ממחצית מ-13 הערים והמחוזות שניצחה ב-2014. מולה, התחזקה המפלגה הפרו-סינית, לצהלת בייג'ינג. היחסים בין טייוואן לסין התדרדרו תחת שלטונה של צאי, שנבחרה ב-2016.

בייג'ינג סירבה להתנהל מולה בשל סירובה להכיר בהסכם שנחתם ב-1992 והגדיר את שני הצדדים כחלק מסין אחת. "המאמצים שלנו לא היה מספיקים ואכזבנו את כל התומכים שלנו", אמרה הנשיאה במסיבת עיתונאים שכינסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully