וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשונה באסיה? משאל עם בטייוואן על אישור נישואים חד-מיניים

משאל העם מתקיים יותר מ-18 חודשים אחרי שבית המשפט העליון פסק בעד נישואים לבני ובנות אותו המין. הסקרים מראים כי מרבית אזרחי המדינה מתנגדים לשינוי, ופעילים לזכויות להט"ב חוששים כי הממשלה תשתמש בתוצאות כדי לסכל את החקיקה

חגיגות בבירת טייוואן, טייפה, לאחר שבית המשפט העליון קבע כי נישואים חד-מיניים חוקיים, 24 במאי 2017. רויטרס
פעילים לזכויות להט"ב חוגגים את החלטת בית המשפט בטיוואן, בשנה שעברה (צילום: רויטרס)/רויטרס

בטיוואן מתקיים היום (שבת) משאל עם שעשוי להפוך אותה למדינה הראשונה באסיה שמאפשרת נישואים חד-מיניים. לפני יותר מ-18 חודשים בית המשפט העליון פסק בעד נישואים לבני ובנות אותו המין, ונתן לפרלמנט שנתיים כדי לתקן את החוק הקיים או לחוקק חוקים חדשים.

הנושא נמצא במחלוקת בין קבוצות שמרניות לבין פעילים למען זכויות להט"ב במדינה. עם זאת, סקרים שנערכו בשבוע שעבר הראו כי מרבית האזרחים יצביעו נגד השינוי. על פי הסקר, שנערך על פי קרן דעת הקהל של טיוואן, 77% מהמשיבים מאמינים שנישואים צריכים להיות מוגדרים בין גבר לאישה.

הממשלה אמרה כי משאל העם ישפיע על השינויים שאותם התבקשה לבצע על ידי בית המשפט, וחלק מהפעילים חוששים שהתוצאות יביאו לחקיקה חלשה יותר מזו שלה הם מקווים. "אנחנו מקווים שהאהבה והשוויון ינצחו", אמרה סוקי צ'ונג, פעילה בארגון "אמנסטי אינטרנשיונל", לסוכנות הידיעות הצרפתית. "עם זאת, אם יקרה ההפך, אסור לממשלה להשתמש בתוצאות כדי לצנן את ההצעות לנישואים חד-מיניים".

זהו רק אחד מעשרת הנושאים שעליהם יכריעו האזרחים במסגרת משאל העם, שחלקם קשורים למתח עם סין, בהם השם שבו תיקרא המדינה במשחקים האולימפיים שייערכו בטוקיו ב-2020 - "טייוואן" או "טאיפיי הסינית".

זאת, על רקע מעמדה השנוי במחלוקת של המדינה, שהשיגה את עצמאותה בשנת 1949 אך נאבקת על הכרה מצד הקהילה הבינלאומית מאחר שסין רואה בה מחוז מורד.

לקריאה נוספת בנושא
הראשונה באסיה: העליון בטייוואן אישר נישואים חד-מיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully