וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתויי סטודנטים: משחקי הריגול בין סין לטייוואן עולים שלב

16.9.2018 / 12:41

בייג'ינג שלחה אזהרות חריפות לאי, שבו היא רואה מחוז מורד, בשל מה שהיא מתארת כהגברת מאמציו לגנוב מידע מודיעני ממנה. זאת, בין היתר, דרך שידול תלמידים סינים הלומדים בטייוואן. סין, מצדה, ממשיכה לבודד את האי בזירה הדיפלומטית

עריכה: תומר לוי

סין האשימה היום (ראשון) את סוכנויות הביון של טייוואן בהגברת מאמציהן לגנוב מידע מודיעני מבייג'ינג, והזהירה את האי מפני המשך פעולותיו לפגיעה ביחסיהן המתוחים ממילא. דובר המשרד האחראי על ענייני טייוואן, אן פנגשן, אמר כי על הסוכנויות הטייוואניות לחדול ממעשיהן באופן מידי.

אתמול שידרה הטלוויזיה הסינית הממלכתית תכנית ראשונה העוסקת בסטודנטים סינים הלומדים בטייוואן, שלכאורה פותו על ידי סוכנים מקומיים דרך כסף, אהבה וחברות.

האזהרות הסיניות ניתנו במקביל לכך שבייג'ינג מעודדת את תושבי האי, שבו היא רואה מחוז מורד, להתיישב בסין היבשתית עם תעודות זהות ומסמכים חדשים אחרים. טייוואן, מצדה, מזהירה את תושביה מפני הסכנות הכרוכות בחיים במדינה אוטוקרטית המצנזרת את חופש הביטוי ומגבילה חירויות אחרות.

לקריאה נוספת בנושא

טקס הוקרה לשוטרים פורשים במחוז גנסו, סין, אוגוסט 2018. רויטרס
טקס הוקרה לשוטרים פורשים במחוז גנסו, סין, בחודש שעבר/רויטרס

סין וטייוואן מרבות להחליף ביניהן האשמות לריגול. בשנה שעברה נשפט סטודנט סיני שלמד בטייוואן למאסר אחרי שהורשע באיסוף מידע רגיש דרך אנשי קשר בבתי ספר ובמשרדי ממשלה ובניסיון להקים רשת של מרגלים באי. טייוואן החלה לאפשר לסטודנטים סינים ללמוד באוניברסיטאות שלה ב-2009.

סין מעולם לא ויתרה על איומה להשתמש בכוח נגד טייוואן הדמוקרטית כדי להחזיר אותה לשליטתה, ומעת לעת היא שולחת מטוסי קרב וספינות קרב למפגני כוח בסמוך לאי.

בחודשים האחרונים הצליחה סין לשכנע חלק ממעט המדינות שמקיימות קשרים עם האי לנתק אותם תמורת יחסים דיפלומטיים עמה. עם זאת, גורמים המעורים בנושא אמרו לרויטרס כי ככל שהבידוד של טייפה מעמיק, כך היא מרחיבה את קשריה הביטחוניים החשאיים עם המעצמות באזור דרך העברת מידע מודיעני על פריסת הכוחות הסיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully