וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפרים את הסדר הציבורי": עיר באינדונזיה תקנוס תושבים להט"בים

בעיר פריימן שבאיי סומטרה האינדונזיים, הועבר חוק האוסר על "התנהגויות שיש בהן הומוסקסואליות", למרות שהומוסקסואליות חוקית במדינה. העוברים עליו ייאלצו לשלם קנס של 70 דולר. המושל אירוואן פרייטנו: "מחפשים פתרון כולל לבעיית הלהט"ב"

הלקאה פומבית לגבר שהורשע ביחסים חד-מיניים בחבל אצ'ה, אינדונזיה, 23 במאי 2017. AP
הלקאה פומבית של הומואים בחבל אצ'ה בשנה שעברה, אינדונזיה/AP

העיר פריימן שבאינדונזיה מתכננת לקנוס את תושביה ההומואים והטרנסג'נדרים במיליון רופי (70 דולר) בגין הפרת ה"סדר הציבורי". הצעד החקיקתי הזה משקף את האפליה הקיימת נגד הקהילה הלהט"בית במדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם, על אף שהומוסקסואליות אינה אסורה או לא חוקית באינדונזיה, חוץ מבחבל אצ'ה, שמונהג על פי חוקי השריעה.

העיר, שנמצאת בסומטרה, העבירה השבוע חוק האוסר על "התנהגויות שיש בהן הומוסקסואליות". החוק אוסר על קיום "פעולות שאינן מוסריות" בין זוגות בני אותו מין, כמו גם על "התנהגויות טרנסיות".

פיטרי נורה, המחוקק המחוזי, אמר על אותו חוק כי "זוג בן אותו מין וטרנסג'נדרים יהיו נתונים לסנקציות ולקנסות אם יפריעו לסדר הציבורי". סגן ראש עיריית פריימן, מרדיסון מהאיודין, אמר כי החוקים החדשים נוצרו מ"חרדה" מהקהילה הלהט"בית במדינה.

הפגנות נגד הקהילה הלהט"בית התקיימו לאחרונה בכמה ערים במדינה, כולל בבירה ג'קרטה, בה הרשויות פיזרו באמצעות זרנוק מים הפגנת נגד של נשים טרנסג'נדריות, במה שכינו "מקלחת חובה" . בנוסף לכך, כמה ערים במערב מחוז סומטרה, כולל פריימן, החלו בנקיטת צעדים לדחיקת קהילת הלהט"ב לשוליים, והשלטון המחוזי קיים אמש פגישה מיוחדת בכדי לדון בנושא.

בעקבות הפגישה, אמר המושל אירוואן פרייטנו כי גורמים רשמיים מחפשים פתרון כולל ל"בעיית הלהט"ב". "לכל הפחות, אנחנו מנסים למנוע את הגדלת האוכלוסייה", אמר פרייטנו. מבקרים טוענים כי המיעוט הלהטב"י במדינה משמש כשק חבטות פוליטי לקראת הבחירות הכלליות שיתקיימו ב-2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully