וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסם את הגישה של סין: טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי בתחום התקשורת

נשיא ארה"ב חתם על צו המאפשר לאסור על מסחר עם חברות זרות המהווה סיכון לביטחון הלאומי. על פי ההערכות, ההכרזה מכוונת נגד הענקית הסינית וואווי

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הכריז הלילה (חמישי) על מצב חירום לאומי בתחום התקשורת במדינה, וזאת כדי להגן על רשתות המחשבים בארצות הברית מפני ''יריבים זרים''. הנשיא חתם על הצו המנהלי המונע בפועל מחברות אמריקניות להשתמש בציוד של חברות תקשורת זרות המהוות סכנה ביטחונית. טראמפ לא ציין באופן ספציפי מפני אילו חברות תקשורת קיים איום, אך זה ככל הנראה מכוון נגד סין.

ההכרזה על מצב חירום מעניקה לשר המסחר את הכוח ''לאסור על מסחר עם חברות זרות המהווה סיכון בלתי מקובל לביטחון הלאומי'', נאמר בהצהרה. המהלך התקבל מיד על ידי יו''ר ועדת התקשורת הפדרלית, טג'יט פאי, שאמר בהצהרה כי זהו ''צעד משמעותי לקראת אבטחת המידע של אמריקה''.

לקריאה נוספת:
טלטלה בבריטניה: שר ההגנה הודח בשל הדלפת מידע רגיש לוואווי
נשיא סין: אין התנגשות ציביליזציות, המחשבה על עליונות גזעית טיפשית
סין הגיבה במכסים על ארה"ב חרף איומי טראמפ, ירידות שערים בוול סטריט

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך ארוחות ערב בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 13 במאי 2019. רויטרס
''צעד משמעותי לקראת אבטחת המידע של אמריקה''. טראמפ, שלשום/רויטרס

פרשנים סבורים כי הכרזתו של טראמפ מכוונת בעיקר נגד ענקית התקשורת הסינית, וואווי. בהתאם, הצו המנהלי אוסר על מסחר אמריקני עם החברה. מספר מדינות העלו חששות כי ייתכן ומוצרי וואווי משמשים את סין לצרכי מעקב וריגול. החברה, הנחשבת לאחת מיצרניות מכשירי התקשורת והסלולר הגדולה בעולם, הכחישה כי מוצריה מציבים סיכונים מודיעניים למדינות אחרות.

על פי הודעתו של הבית הלבן, מטרתו של טראמפ היא ''להגן על אמריקה מפני יריבים זרים, אשר פועלים באופן הולך וגובר ליצירה וניצול פרצות אבטחה בתשתיות והשירותים שהם מעניקים כחברות טכנולוגיות בתחום התקשורת".

בעקבות הדברים, אמר דובר מטעם משרד המסחר הסיני כי בייג'ינג מתנגדת נחרצות לסנקציות חד צדדיות של מדינות אחרות על חברות סיניות. הדובר הוסיף כי על ארצות הברית להימנע מצעדים נוספים העשויים להשפיע על ידי הסחר בין שתי המדינות.

(עדכון ראשון: 00:40)

עוד באותו נושא

מלחמת הסחר הגדולה בהיסטוריה: כל מה שצריך לדעת על המשבר בין ארה"ב לסין

לכתבה המלאה
משרדי וואווי 6/12. רויטרס, רויטרס
מטה וואוויי בשנזן שבסין/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully