וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בבריטניה: שר ההגנה הודח בשל הדלפת מידע רגיש לוואווי

ראשת הממשלה פיטרה את גאווין וויליאמסון אחרי שנחשד כי העביר מידע ביטחוני רגיש לענקית הטכנולוגית הסינית. "קיימת עדות משכנעת לאחריותך בחשיפה שאינה מורשית", כתבה מיי. השר הכחיש את מעורבותו והצהיר: "משוכנע שתחקיר יסודי יצדיק את עמדתי"

שר ההגנה הבריטי, גווין ויליאמסון בדרכו לדאונינג סטריט, לונדון, בריטניה 2 באפריל 2019. רויטרס
הדליף מידע רגיש לוואווי. שר ההגנה הבריטי וויליאמסון/רויטרס

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי פיטרה היום (רביעי) את שר ההגנה, גאווין וויליאמסון, בעקבות חשד שהדליף מידע ביטחוני רגיש לחברת הטלקום הסינית "וואווי". השר הבכיר היה חבר במועצה לביטחון לאומי, בה מתקיימים דיונים מסווגים, וההדלפה עוררה זעם בפרלמנט.

מיי כתבה לוויליאמסון כי קיימת "עדות משכנעת לאחריותך בחשיפה שאינה מורשית". לדבריה, "אין גרסה אמינה אחרת של האירועים שתוכל להסביר את ההדלפה הזו". עוד הוסיפה כי "זה הכרחי שיהיה לי אמון מלא בחברי הקבינט שלי ובמועצת הביטחון הלאומי". בתוך כך, מינתה מיי את השרה לפיתוח בינלאומי, פני מורדוט, להחליף את וויליאמסון בתפקידו.

וויליאמסון הכחיש נחרצות את ההדלפה המיוחסת לו. "צר לי אם את חושבת שההדלפות האחרונות מהמועצה לביטחון לאומי הגיעו מהמשרד שלי, אני מאמין שזהו לא המקרה", כתב במכתב לראשת הממשלה, שפורסם בטוויטר. "אני מכחיש בתוקף שאני מעורב באופן כלשהו בדליפה זו, ואני משוכנע שתחקיר יסודי יצדיק את עמדתי", הוסיף.

"וואווי", היצרנית הגדולה ביותר בעולם של ציוד טלקום, נמצאת תחת חקירה קפדנית לאחר שארצות הברית ביקשה מבנות בריתה לא להשתמש במוצריה. זאת מאחר שבוושינגטון חוששים כי בסין עושים שימוש בציוד לטובת ריגול. החברה הכחישה את ההאשמות. בשבוע שעבר נודע כי הממלכה המאוחדת העניקה ל"וואווי" תפקיד מצומצם בבניית חלקים מהרשת המתקדמת. בכך בחרה בדרך של פשרה בסכסוך המר בין וושינגטון לבייג'ינג על הדור הבא בטכנולוגיית התקשורת.

לקריאה נוספת
הפרה את הסנקציות על איראן: כתבי אישום בארה"ב נגד וואווי
אחרי 7 שנים שהתבצר בשגרירות: מייסד ויקיליקס נעצר בלונדון
אולי בהלווין זה יקרה: הברקזיט נדחה עד ל-31 באוקטובר

(עדכון ראשון: 20:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully