וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרה את הסנקציות על איראן: כתבי אישום בארה"ב נגד וואווי

29.1.2019 / 3:14

התובע הכללי הודיע כי ענקית הטכנולוגיה הסינית מואשמת בגניבת סודות מסחריים מחברה אמריקנית והסוואת קשריה העסקיים עם הרפובליקה האסלאמית. זאת בצל המאמצים לסיים את מלחמת הסחר בין וושינגטון לבייג'ינג. ארה"ב גם דורשת את הסגרתה של סמנכ"לית החברה העצורה בקנדה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

התובע הכללי בפועל בארצות הברית, מת'יו וויטאקר, הודיע הלילה (שלישי) כי ארצות הברית תגיש שני כתבי אישום נגד ענקית הטכנולוגיה הסינית "וואווי", אחד בגין גניבת סודות מסחריים מחברת T-MOBILE האמריקנית, ואחד בגין הפרה של הסנקציות נגד איראן. בשני כתבי האישום מופיעות 23 עבירות שונות במצטבר.

בנוסף לכך, הודיע משרד התובע הכללי באופן רשמי על בקשה להסגיר את סמנכ"לית וואווי, מנג וואנז'ו, שנעצרה בקנדה בחודש דצמבר. "היום אנחנו מגישים כתבי אישום כנגד וואווי בגין הצטברות של למעלה מ-20 עבירות", אמר וויטאקר. "סין חייבת לדרוש מאזרחיה ומהחברות הפועלות בה לציית לחוק", הוסיף. ראש ה-FBI, כריס ריי, אמר כי החברה "נשענה על פרקטיקות עסקים לא הגונות, שנוגדות את העקרונות המאפשרים לחברות האמריקניות לשגשג".

ההחלטה על הגשת כתבי האישום מגיעה במקביל למאמצים של שתי המדינות לסיים את מלחמת הסחר ביניהן, ולא ברור כיצד היא תשפיע על המגעים בין הצדדים. לאחר ההודעה על כתבי האישום, משרד החוץ של סין קרא לארצות הברית להפסיק את "הדיכוי חסר האחריות" של חברות סיניות.

החברה הכחישה את המיוחס לה. "אנחנו לא מודעים לשום עבירות שביצעה מנג ואנחנו סבורים כי בתי המשפט בארצות הברית יגיעו בסופו של דבר לאותה המסקנה", נמסר.

עוד ידיעות בנושא:
בצעד חסר תקדים: טרודו פיטר את שגריר קנדה בסין בשל פרשת וואווי
חברות קש בסוריה ואיראן: הקשרים שהובילו למעצר הבכירה ב"וואווי"
טראמפ: אתערב בנושא מעצר בכירת וואווי אם הדבר יפתור את המשבר עם סין

התובע הכללי בארצות הברית מת'יו וויטאקר במסיבת עיתונאים בעניין כתבי האושים נגד וואווי, 29 ינואר 2019. רויטרס
מודיע על כתבי האישום נגד וואווי, התובע הכללי וויטאקר. הלילה/רויטרס

כתב האישום הראשון כולל עשר עבירות, והוא נוגע לגניבת טכנולוגיה ייחודית של טי-מובייל. כתב האישום השני כולל 13 עבירות נגד החברה ונגד הסמנכ"לית מנג. מן המסמכים שהוגשו לבית המשפט הפדרלי בניו יורק עולה כי החברה פעלה לכאורה כדי להונות את המוסדות הפיננסיים באמריקה על מנת להסוות את קשריה העסקיים עם איראן.

לפי המסמכים, וואווי טענה כי החברה שסחרה עם איראן, סקייקום, היא חברה נפרדת, אך למעשה היה מדובר בחברה-בת של וואווי. מנג וואנז'ו, בתו של מייסד החברה, הגיעה לוונקובר ב-1 בדצמבר, ונעצרה בעת שהיתה אמורה להחליף טיסות. היא משמשת גם כסגנית יו"ר דירקטוריון וואווי, אחת מיצרניות הטלפונים הסלולריים הגדולות בעולם. מאז היא נותרה במעצר על אף מחאותיה של סין והדרישות לשחרורה.

ימים ספורים לאחר המעצר, הודיעה סין על מעצרם של שני אזרחים קנדים באשמת "פעילות חשודה המסכנת את הביטחון הלאומי של סין". לפי דיווחים של הרשויות בסין, העצורים הם מייקל קווירג, אנליסט בחברה לניהול משברים, ומייקל ספאבור, המנהל חילופי משלחות תרבות עם צפון קוריאה.

עוד באותו נושא

עקפה את הסנקציות על איראן: סמנכ"לית וואווי מואשמת בהונאה בארה"ב

לכתבה המלאה
מנג וואנזו סמנכ"לית וואווי - 6/12. רויטרס, רויטרס
משרד התובע הודיע על בקשה להסגיר אותה, וואנז'ו/רויטרס, רויטרס

השניים, פעילים בארגונים אזרחיים, הפרו לכאורה תקנות חדשות לגבי התנהלות של אזרחים זרים בארגוני חברה אזרחית הפועלים בסין. בקנדה נזהרו שלא להאשים את סין בנקמה, ושרת החוץ כריסטי פרילנד אמרה כי היא מודאגת עמוקות מהמעצרים. בנוסף הונחו עובדי השגרירות בבייג'ין לתגבר את האבטחה במבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully