וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקפה את הסנקציות על איראן: סמנכ"לית וואווי מואשמת בהונאה בארה"ב

בית משפט בקנדה, שם נעצרה מנג וואנז'ו, אפשר לפרסם פרטים על החקירה המסועפת ולפיה הבכירה סינית הפרה את העיצומים המוטלים על טהראן. לפי הטענה היא הסתירה את קשריה לחברת בת שהפרה את הסנקציות. וושינגטון דורשת את הסגרתה, ואילו בייג'ינג טוענת כי היא חפה מפשע

טראמפ ונשיא סין סיכמו: הפסקת אש במלחמת הסחר/צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מנכ"לית הכספים של יצרנית הטלפונים הסינית וואווי, מנג וואנז'ו, מואשמת בהונאה בארצות הברית - כך נחשף אתמול (שישי) בדיון שהתקיים בעניינה של הבכירה בבית משפט בקנדה, שם נעצרה לבקשת הרשויות האמריקניות הדורשות את הסגרתה. בתו של מייסד ענקית התקשורת הסינית מואשמת בכך שהפרה את הסנקציות על איראן.

בדיון בבית המשפט אתמול נטען כי מנג השתמשה בחברת הבת של וואווי, "סקייקום", כדי להתחמק מהסנקציות עם איראן בין השנים 2009 עד 2014. על פי טענת התביעה, מנג הסתירה את הקשר בין שתי החברות.

עורך הדין המייצג את ממשלת קנדה האשים את מנג ב"קנוניה להונאת מוסדות פיננסיים רבים". לטענתו, היא הכחישה בפני בנקאים אמריקנים כל קשר בין החברות, על אף ש"סקייקום" היא למעשה חברת בת של וואווי. אם היא תורשע בעבירות המיוחסות לה, מנג עשויה לעמוד בפני עונש של 30 שנות מאסר.

עוד על הפרשה
קנדה: סמנכ"לית וואווי הסינית נעצרה לבקשת ארה"ב

סמנכ"לית חברת וואווי מנג וואנז'ו בכנס ברוסיה, 2014. רויטרס
מנג בכנס ברוסיה, 2014/רויטרס

מנג נעצרה ביום שבת בוונקובר, אך הפרשה נחשפה רק ביום רביעי. עם זאת, לא היה ברור מהן העבירות המיוחסות לה בשל בקשתה לאיסור פרסום על פרטי המשפט. בית המשפט בקולומביה הבריטית הפך זאת ואפשר לפרסם מידע מהחקירה המסועפת. סין, שמקיימת בימים אלו מגעים עם ארצות הברית במטרה לעצור את מלחמת הסחר ביניהן, דורשת את שחרורה ומתעקשת כי היא לא עברה על שום חוק.

הממשל האמריקני מוטרד מהאפשרות שממשלת סין משתמשת במסדי הנתונים של וואווי כדי לרגל אחרי אמריקנים. פקידי ממשל אף הזהירו מפני סיכון לביטחון הלאומי בשימוש במכשירי החברה. בייג'ינג דוחה את הטענות נגדה.

(עדכון ראשון: 00:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully