וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: סמנכ"לית וואווי הסינית נעצרה לבקשת ארצות הברית

6.12.2018 / 7:32

מנג וואנז'ו, בתו של מייסד חברת הטכנולוגיה הסינית, נעצרה בקנדה והיא עומדת בפני הסגרה לארה"ב מסיבה שלא נמסרה. הממשל האמריקני מוטרד מכך שבייג'ינג משתמשת במסדי הנתונים של וואווי כדי לרגל אחרי אמריקנים

מנג וואנזו סמנכ"לית וואווי - 6/12. רויטרס, רויטרס
מנג ונזו, סמנכ"לית וואווי/רויטרס, רויטרס

סמנכ"לית הכספים של יצרנית הטלפונים הסינית וואווי נעצרה הלילה (חמישי) בקנדה לבקשת הממשל האמריקני והיא עומדת בפני הסגרה לארצות הברית. המעצר מגיע ארבעה ימים לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא סין, שי ג'יפינג, הודיעו על הקפאת מלחמת הסחר בין המדינות בניסיון לפתור את הנקודות שנמצאות במחלוקת ביניהן, לרבות אבטחת סייבר, קניין רוחני, וגניבת טכנולוגיות.

מנג וואנז'ו, בתו של מייסד החברה, הגיעה לוונקובר ב-1 בדצמבר, לפי הודעת משרד המשפטים הקנדי. היא משמשת גם סגנית יו"ר דירקטוריון וואווי, אחת מיצרניות הטלפונים הסלולריים הגדולות בעולם. "אנו מבקשים להסגירה לבקשת ארצות הברית, ודיון בנושא נקבע ליום שישי", נמסר מהרשויות בקנדה, שסירבו לציין מהן העבירות בגינן נעצרה. הממשל האמריקני מוטרד מהאפשרות שממשלת סין משתמשת במסדי הנתונים של וואווי כדי לרגל אחרי אמריקנים. פקידי ממשל אף הזהירו מפני סיכון לביטחון הלאומי בשימוש במכשירי החברה.

דובר וואווי מסר כי היא נעצרה בזמן שנחתה בקנדה לצורך החלפת טיסה. הוול סטריט ג'ורנל דיווח בחודש אפריל כי משרד המשפטים חוקר אם החברה הפרה את הסנקציות על איראן. "לחברה סופק מעט מאוד מידע ואיננו מודעים לכל עבירה מצידה של גברת מנג", צויין בהודעת החברה. "אנחנו מאמינים כי בסופו של דבר הרשויות בקנדה ובארצות הברית יגיעו למסקנה הזו". עוד הוסיפו בוואווי כי "החברה מקפידה על כל החוקים לרבות הסנקציות". משרד המשפטים האמריקני סירב להגיב לפי שעה.

משרדי וואווי 6/12. רויטרס, רויטרס
מטה הוואוויי בשנזן שבסין/רויטרס, רויטרס

שגרירות סין בקנדה פרסמה הודעה בה נכתב כי הם "מפצירים בארצות הברית וקנדה לתקן באופן מיידי את הפעולה המוטעית הזו ולהשיב לגברת ונזו את החופש שלה. אנחנו נעקוב מקרוב אחרי הנושא וננקוט בכל הצעדים להגן על האינטרסים הלגיטימיים של אזרחים סיניים".

הסנאטור הרפובליקני בן סאס ממדינת נברסקה אמר כי הוא "אסיר תודה לרשויות בקנדה" שעצרו את הסמנכ"לית. לדבריו, "לעתים התוקפנות הסינית היא מוצגת כממשלתית ולעתים היא מכובסת כאילו מדובר בסקטור הפרטי למרות שלמעשה מדובר בזרוע של המפלגה הקומוניסטית". הסנאטור הדמוקרטי כריס ואן הולן אמר כי חברות התקשורת הסיניות "מהוות סיכון של ממשל לביטחון הלאומי של ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully