וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אתערב בנושא מעצר בכירת וואווי אם הדבר יפתור את המשבר עם סין

12.12.2018 / 4:35

לאחר שקנדה שחררה בערבות את סמנכ"לית הכספים של החברה, הנשיא האמריקני הסביר בריאיון שיפעל בנוא אם הדבר יסייע לגבש את הסכם הסחר התקוע עם סין. בנוסף, על סוגיית רצח העיתונאי הסעודי, אמר שיעמוד לצד סעודיה גם אם זה אומר לתמוך ביורש העצר שחשוד כמעורב ברצח

טראמפ ונשיא סין סיכמו: הפסקת אש במלחמת הסחר/צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (רביעי) כי ישקול להתערב בסוגיית המעצר של הבכירה ב-"וואווי", מנג וונדזו, שנעצרה בקנדה ואמורה להיות מוסגרת לארצות הברית, אם הדבר יעזור לפתור את מלחמת הסחר בין וושינגטון ובייג'ין. בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס אמר טראמפ: "אם אחשוב שזה טוב לארצנו, וטוב למה שבוודאי יהיה עסקת הסחר הגדולה ביותר אי פעם, וזה חשוב מאוד, אני בהחלט אתערב אם זה יהיה נחוץ". עוד הוסיף שלא שוחח בנושא עם נשיא סין, שי ג'יפינג.

טראמפ השיב כי ייתכן ווונדזו תשוחרר. "הרבה דברים יכולים לקרות. יכול להיות שזה יהיה חלק ממשא ומתן", אמר טראמפ אך הסביר, "אנחנו נדבר עם משרד המשפטים בנושא. הרבה אנשים יהיו מעורבים". כשנשאל האם היה רוצה לראות את הבכירה הסינית מוסגרת לארצות הברית, הבהיר הנשיא כי הוא רוצה תחילה לראות מה הסינים יבקשו. הוא גם הוסיף שההתנהלות של חברת וואווי מטרידה. "זאת הייתה בעיה גדולה שהייתה לנו עם חברות מסין וממקומות נוספים", הסביר.

מוקדם יותר היום, קנדה הודיעה שתשחרר בערבות בגובה שבעה וחצי מיליון דולרים את וונדזו. כחלק מההסכם היא תידרש למסור לידי הרשויות את הדרכון שלה ותהיה נתונה לפיקוח אלקטרוני בזמן שהיא ממתינה לשימוע בנוגע להסגרתה בארצות הברית.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
קנדה: סמנכ"לית וואווי הסינית נעצרה לבקשת ארצות הברית
בלי הצהרת סיכום: המשבר בין סין לארה"ב האפיל על פסגת מדינות דרום-מזרח אסיה
דיווח: קושנר הציג לבן סלמאן צעדים לבלימת המשבר אחרי רצח חאשוקג'י

מנג וואנזו סמנכ"לית וואווי - 6/12. רויטרס, רויטרס
מצבה יכול לפתור את היחסים בין ארה"ב לסין. מנג וונדזו סמנכ"לית בוואווי/רויטרס, רויטרס

הנשיא נשאל גם לגבי הרצח של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י, וסירב להשיב האם לדעתו יורש העצר מוחמד בן סלמן עומד מאחורי הרצח, כפי שהעריך ה-CIA בחודש שעבר. "הוא המנהיג של סעודיה, והם בת ברית טובה מאוד", אמר טראמפ. כשנשאל האם לעמוד לצד סעודיה משמעותה לעמוד לצד יורש העצר, ענה הנשיא: "ובכן, כרגע זה בהחלט מה שזה אומר".

אתמול דווח ב-CNN מפי מקורבים שהנשיא מודאג מהאפשרות שייפתח נגדו הליך הדחה. בראיון הלילה הוא נשאל על כך ודחה את הדברים. "קשה להדיח מישהו שלא עשה שום עבירה, ושיצר את הכלכלה הטובה ביותר בהיסטוריה של ארצנו", אמר והוסיף,"אני חושב שאנשים יתקוממו אם זה יקרה".

טראמפ גם התייחס לעורך דינו לשעבר, מייקל כהן, אשר משתף פעולה עם החקירה בנוגע לדמי השתיקה שהועברו לשחקני הפורנו סטורמי דניאלס, ועלולים להיחשב כעבירה על חוקי מימון הקמפיין אם יוכח שמשם הגיע הכסף. "מייקל כהן הוא עורך דין. הנחתי שהוא יודע מה הוא עושה. אתה מסתמך על מישהו. זו לא הייתה תרומה מכספי הקמפיין. אין עבירה על החוק במה שעשינו", סיכום הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully