וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קושנר הציג לבן סלמאן צעדים לבלימת המשבר אחרי רצח חאשוקג'י

בניו יורק טיימס דווח כי יועצו של טראמפ שוחח פעמים רבות עם יורש העצר הסעודי, ודחק בו לפתור את הסכסוכים שהוא מנהל במזרח התיכון ולהימנע ממבוכות נוספות. קושנר נחשב כמי שביסס את כוחו של הנסיך הצעיר, שאותו רוצה הקונגרס להעניש

רויטרס

ג'ארד קושנר, יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, יעץ ליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן לפתור את הסכסוכים שלו במזרח התיכון ולהימנע ממבוכות נוספות אחרי רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י - כך דווח אתמול (שבת) בניו יורק טיימס.

גורם סעודי אמר כי הם שוחחו בטלפון אחרי שדווח על מותו של חאשוקג'י בקונסוליה באיסטנבול ב-2 באוקטובר. הבית הלבן אישר את קיומה הרשמי של שיחה אחת, ב-10 באוקטובר עם היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, ולפיה וושינגטון ביקשה פרטים נוספים על רצח העיתונאי, שביקר את יורש העצר בטורים בוושינגטון פוסט, ודרשה מריאד לקיים חקירה שקופה.

גורמים בבית הלבן סירבו להגיב באופן ספציפי על התקשורת הבין-אישית בין השניים לאחר הרצח. לפי הבית הלבן, קושנר פועל בהתאם לפרוטוקול ביחס להתקשרות עם בן סלמאן ועם גורמים זרים אחרים שעמם הוא בקשר. עם זאת, השניים, לפי הדיווח, קיימו שיחות טלפון לא רשמיות רבות, ואף פנו זה לזה בשמות פרטיים והתכתבו דרך הווטסאפ. שלושה גורמים לשעבר בבית הלבן ושני גורמים שתודרכו בנושא על ידי הארמון בריאד אמרו כי החברות בין קושר לנסיך הצעיר כה הדאיגה את המועצה לביטחון לאומי, שחבריה האזינו לכל השיחות שלהם.

ג'ארד קושנר, איוונקה טראמפ, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בריאד, מאי 2017. רויטרס
היה טרף קל. קושנר ויורש העצר הסעודי בריאד, מאי/רויטרס

בדיווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, המזוהה עם חיזבאללה, ששיתף מיילים והודעות טקסט עם אותם גורמים, היה זה חלק משיחות ביוזמת הסעודים שמטרתם למצוא חן בעיניו של טראמפ. קושנר נתפס כטרף קל עבור הנסיך, שעוד טרם היה יורש העצר, תפקיד שאותו החזיק בן דודו עד להדחתו בשנה שעברה. עוד דווח כי הסעודים יזמו תכנית עוד בטרם ניצחונו של טראמפ בנובמבר 2016 ואף הציעו לו עזרה כדי לעזור לו לעלות לשלטון.

מצגת שהוצגה בפני הניו יורק טיימס הראתה התכתבות שלפיה חבר במשלחת הסעודית דיווח אחרי שובו מארצות הברית בנובמבר 2016. "המעגל הפנימי נשלט בעיקר על ידי אנשי עסקים שאינם מכירים את המנהגים הפוליטיים והמוסדות העמוקים, והם תומכים בג'ארד קושנר", נכתב. לפי הדיווח, כמה גורמים אמריקניים שהיו מעורבים בכך אישרו את נושאי השיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully