וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין הגיבה במכסים על ארה"ב חרף איומי טראמפ, ירידות שערים בוול סטריט

13.5.2019 / 17:09

טראמפ הזהיר את בייג'ינג שלא להגיב, אך זו אמרה כי היא "לעולם לא תיכנע ללחץ חיצוני" והטילה מכסים חדשים על סחורות בשווי 60 מיליארד דולר. זאת אחרי שוושינגטון הטילה מכסים על סחורות סיניות בשווי 200 מיליארד דולר

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

סין הודיעה היום (שני) כי היא תטיל מכסים על סחורות אמריקניות בשווי 60 מיליארד דולר בגובה של 20% עד 25% בתגובה להטלת המכסים על סחורות סיניות בשווי 200 מיליארד דולר ביום שישי האחרון. לפי משרד האוצר בבייג'ינג, 5,140 מוצרים אמריקניים יהיו נתונים למכסים שונים - מ-5% עד 25% - החל מ-1 ביוני. ההודעה נמסרה פחות משעתיים אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר את בייג'ינג שלא להגיב, בעקבות הצהרתה כי היא "לעולם לא תיכנע ללחץ חיצוני".

בעקבות התגובה הסינית, נרשמו ירידות שערים בוול סטריט עם פתיחת המסחר .מלחמת הסחר בין שתי הכלכלות הגדולות ביותר בעולם הסלימה ביום שישי, אחרי שטראמפ האשים את סין בכך שהיא נסוגה מההתחייבויות שנתנה בחודשים האחרונים, שבהם התנהלו משא ומתן בין נציגי המדינות. "לפרטים נוספים, המשיכו לשים לב. כפי שאומר הפתגם האמריקני, חכו ותראו", אמר דובר משרד החוץ של סין, גנגשואנג, במהלך תדרוך יומי שנתן לכתבים היום.

למרות דבריו, טראמפ מותיר פתח להבנות עם הסינים, אולם הוא אמר כי הוא "לא ממהר" לחתום על הסכם סחר חדש. אתמול אמר היועץ הכלכלי של הבית הלבן לארי קודלואו שיש "אפשרות גדולה" שטראמפ ייפגש עם נשיא סין שי ג'ינפינג בפסגת G20 שתתקיים ביפן בסוף החודש הבא.

חנות של אפל בבייג'ינג, סין, 10 במאי 2019. AP
לקוחות בחנות של אפל בבייג'ינג, בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully