וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סין: אין התנגשות ציביליזציות, המחשבה על עליונות גזעית טיפשית

בנאום בכנס של מדינות האזור ביקש שי להנמיך את הלהבות על רקע מלחמת הסחר עם ארה"ב, ואחרי שבכירה אמריקנית תיארה את המאבק בין מעצמות בדרך גזענית. "המחשבה טיפשית במהותה והרסנית בביצועה"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא סין שי ג'ינפינג אמר היום (רביעי) כי אין "התנגשות ציביליזציות" בצל מלחמת הסחר עם ארצות הברית ועלייתה של בייג'ינג כמעצמה עולמית. הוא אמר זאת בתגובה לדבריה של בכירה אמריקנית, שתיארה את היריבות כ"מאבק בציביליזציה שונה לחלוטין עם אידיאולוגיה שונה".

שי אמר כי "המחשבה שגזע או תרבות מסוימים עליונים על אחרים, והתעקשות על שינוייהם או אפילו על החלפתם בציביליזציות אחרות היא טיפשית במהותה והרסנית בביצועה". נשיא סין, שנאם בכנס הדיאלוג על ציביליזציות אסייתיות בבייג'ינג, הוסיף מבלי להזכיר את ארצות הברית כי "אין התנגשות בין ציביליזציות שונות, אלא צריך להסתכל על היופי של האחרות".

נשיא סין שי ג'ינפינג בכנס בבייג'ינג, 15 במאי 2019. רויטרס
"תהילה חדשה של ציביליזציות אסייתיות". נשיא סין בכנס, היום/רויטרס

נאומו של שי ניתן בזמן של החרפת מלחמת הסחר עם ארצות הברית, אחרי ששתי המדינות הטילו מכסים זו על זו בעקבות קריסת השיחות על הסכם חדש. נוסף על כך, ארצות הברית וסין מתחרות על השפעה גם בזירה המדינית והצבאית.

עליית כוחה של סין הדליקה נורות אזהרה גם במדינות אחרות ביבשת, במיוחד בנוגע לסכסוכים בים סין הדרומי ובים סין המזרחי. בחודש שעבר איים נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה על סין מפני ניסיון להשתלט על אי בשליטתה שבים סין הדרומי, כשהוא אף איים בפעולה צבאית.

שי התמקד בנאומו גם בקידום שיתוף פעולה תרבותי ברחבי האזור וקרא למדינות אחרות לחזק את "ביטחונן התרבותי" למען "השגת תהילה חדשה של ציביליזציות אסייתיות".

בחודש שעבר אמרה קירון סקינר, מנהלת תכנון המדיניות במחלקת המדינה האמריקנית בפורום ביטחוני כי סין היא "המעצמה היריבה הראשונה של ארצות הברית שאינה לבנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully