וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לטראמפ: צפון קוריאה שיגרה שני טילים קצרי טווח

כחודש אחרי הפסגה עם נשיא ארה"ב, קים שוב מתגרה בניסיון להגביר את הלחץ. גורם דרום קוריאני אמר כי נעשה ניסוי בדגם חדש, שעבר מרחק של 690 ק"מ. בוושינגטון טרם הגיבו לפרובוקציה שעלולה לפגוע בחידוש השיחות, ודווח כי שר החוץ הצפון קוריאני ביטל פגישה עם פומפאו

קים מבקר באתר צוללות בצפון קוריאה/רוייטרס

קוריאה הצפונית שיגרה היום (חמישי) שני טילים קצרי טווח מהחוף המזרחי של המדינה באזור העיר וואנסון - כך אישר רמטכ"ל צבא קוריאה הדרומית, אך סירב לפרט מעבר לכך. זהו ניסוי הטילים הראשון של המשטר מאז שמנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הסכימו לחדש את השיחות בפסגה בחודש שעבר, אך השיגורים עשויים לסכל זאת.

גורם במשרד ההגנה בקוריאה הדרומית אמר כי לפחות אחד משני הטילים היה מדגם חדש שפותח לאחרונה, ועבר מרחק של כ-690 ק"מ. הטיל הנוסף עבר מרחק של 430 ק"מ לפני שנחת בים, בחוף המזרחי. הוא הוסיף כי נערכות בדיקות כדי לאמת ששני הטילים היו מאותו דגם.

גורם במטה הכללי של קוריאה הדרומית אמר לרשת CNN כי "הצבא שלנו שומר על מוכנות לקראת שיגורים נוספים על ידי פיקוח על כל התנועות". בתוך כך, קרא משרד ההגנה של קוריאה הדרומית לשכנתה מהצפון לחדול מפעולות שאינן תורמות לשקט הצבאי באזור.

במקביל, גורם בממשלת יפן טען כי שוגרו שני טילים קצרי טווח, אך הוסיף כי הם לא הגיעו למרכז הסחר של המדינה ולא איימו על ביטחונה. בוושינגטון טרם הגיבו, אך גורם אמריקני שדיבר בעילום שם אמר כי לפי המידע הראשוני שבידיו, לפחות טיל אחד לטווח קצר שוגר מקוריאה הצפונית.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און במהלך ביקורו במפעל לצוללות בצפון קוריאה 22 ביולי 2019. רויטרס
קים ג'ונג און בסיור לרגל פיתוח צוללת חדשה, קוריאה הצפונית/רויטרס

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ומקבילו בקוריאה הצפונית, רי יונג הו, צפויים להיפגש בשולי הוועידה הביטחונית של דרום-מזרח אסיה שתתקיים בשבוע הבא בבנקוק. עם זאת, גורם דיפלומטי אמר לרויטרס שרי ביטל את נסיעתו לוועידה.

לפני כשבועיים הזהיר המשטר הקומוניסטי כי הוא עשוי לחדש את ניסויי הגרעין והטילים מאז השיגור בחודש מאי. זאת במחאה על התרגיל המשותף של ארצות הברית וקוריאה הדרומית, שאותו ראתה פיונגיאנג כ"חזרה לקראת מלחמה". וושינגטון וסיאול דחו את הטענות.

בתוך כך, סקר השבוע קים צוללת חדשה והורה להאיץ את יכולות הצבא. הסיור נעשה במקביל ללחץ אותו מפעילה פיונגיאנג על וושינגטון, לפני חידוש אפשרי של השיחות ביניהן, שקרסו אחרי הפסגה השנייה בין קים לטראמפ בפברואר בשל התעקשות הצפון על הסרת הסנקציות קודם להשלמת פירוק תכנית הגרעין.

(עדכון ראשון: 00:54)

טיל ששיגרה קוריאה הצפונית במהלך ניסוי, 10 במאי 2019. רויטרס
טיל ששיגרה צפון קוריאה בחודש מאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully