וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכה להתגרות: צפון קוריאה שיגרה שני טילים לים

צבא הדרום אמר כי זוהה שיגור מצפון-מערב המדינה, שעל פי ההערכות הגיע למרחק של 420 ק"מ, פחות משבוע אחרי תרגיל באש חיה שכלל שיגור רקטות וטילים לטווח קצר. זאת על רקע המבוי הסתום בשיחות הגרעין עם ארה"ב. ארה"ב ודרום קוריאה: עוקבים מקרוב

צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית שיגרה היום (חמישי) שני טילים קצרי-טווח - כך מסר צבא קוריאה הדרומית, פחות משבוע אחרי שהיא ערכה תרגיל באש חיה של שיגור רקטות וטילים קצרי טווח בפיקוחו של המנהיג קים ג'ונג און. השיגורים התרחשו בזמן בעת ששליח ארצות הברית לקוריאה הצפונית, סטפן ביגון, ביקר בקוריאה הדרומית על מנת לשוחח עם שרת החוץ של המדינה, קאנג קיונג-ווה ועם שליח הגרעין לי דו-הון.

בהודעת המטות המשולבים של הצבא הדרום קוריאני, נמסר כי השיגור היה בשעה 16:30 (שעון מקומי) בצפון מערב המדינה לכיוון מזרח. בכיר בקוריאה הדרומית אמר כי על פי הערכות הטיל שוגר למרחק של 420 קילומטרים. טווח כזה עשוי להיות רחוק יותר ממרבית כלי הנשק שנורו בשבוע שעבר והובילו למתיחות בחצי האי הקוריאני. עם זאת, ביום שבת האחרון שיגרה פיונגיאנג לפחות טיל בליסטי קצר-טווח ולטענת מומחים יכול להגיע למרחק של 500 קילומטרים.

האזור בו שוגרו הטילים, קוסונג, הושמש בעבר לביצוע ניסויים של טילים אחרים על ידי קוריאה הצפונית, לרבות הניסוי המוצלח הראשון של הטיל הבליסטי הבין-יבשתי בשנת 2017.

דובר מטעם הפנטגון, דייב איסטבורן, אמר כי "אנחנו מודעים לדיווחים ועוקבים אחריהם". בשבוע שעבר שיגרה פיונגיאנג כמה רקטות ולפחות טיל אחד לטווח קצר מחופה המזרחי אל האוקיינוס. זאת הייתה הפעם הראשונה שקוריאה הצפונית מבצעת ניסוי בטילים מאז נובמבר 2017.

לקריאה נוספת בנושא
מגבירים את הלחץ: צפון קוריאה שיגרה טילים לראשונה זה שנה וחצי
הכדור עבר למגרש של ארה"ב: הרומן של קים ופוטין שולח מסר לטראמפ
קים: "השלום תלוי בגישה של ארה"ב, אנחנו בנקודה קריטית"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי, 4 במאי 2019. רויטרס
רוצה לקבל ויתורים מארה"ב. קים מפקח על התרגיל בשבוע שעבר/רויטרס

דובר בנשיאות קוריאה הדרומית ציין כי הנשיא מון ג'ה-אין והיועץ לביטחון לאומי צ'ונג אוי-יונג עוקבים אחרי השיגור היום בשיחת ועידה עם הצבא. במקביל, משרד ההגנה של יפן הודיע כי בשטחי המדינה לא זוהו טילים ואין השפעה ישירה על ביטחונה.

בריאיון שנתן הנשיא לרשת הקוריאנית KBS, אמר כי גם אם הטילים היו קצרי-טווח, הם עדיין יכולים להפר את החלטות האו"ם, המקשות על קוריאה הצפונית לפתח את הטילים הבליסטיים. עוד אמר מון כי הוא רואה בניסויים כסימן שקוריאה הצפונית רוצה לקיים משא ומתן, ואמר שהוא מתכנן לקדם אפשרות של קיום פסגה פנים-קוריאנית רביעית עם קים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממריא מהבית הלבן לפלורידה, 8 במאי 2019. רויטרס
מתיחות לאחר המבוי הסתום בשיחות הגרעין. טראמפ/רויטרס

הפסגה השנייה והאחרונה של קים ושל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהתקיימה בהאנוי בחודש פברואר האחרון, התפוצצה לאור המחלוקות על הסרת הסנקציות מעל פיונגיאנג. ההערכות הן כי הניסוי שהתקיים בשבוע שעבר היה מסר לוושינגטון, אולם טראמפ הביע אופטימיות לגבי המשך התהליך.

"אני מאמין שקים ג'ונג און מבין לגמרי את הפוטנציאל הכלכלי של קוריאה הצפונית ולא יעשה שום דבר שיכול לפגוע בזה או לחסל את זה", כתב טראמפ בשבוע שעבר בחשבון הטוויטר שלו. "הוא גם יודע שאני איתו ושהוא לא רוצה לשבור את הבטחה שהוא נתן לי. יהיה הסכם!".

קים ג'ונג און ומון ג'ה אין בפסגה בפיוניאנג. רויטרס, רויטרס
קים ונשיא הדרום לוחצים ידיים בפסגה בפיוניאנג, בשנה שעברה/רויטרס, רויטרס

פיונגיאנג דורשת מוושינגטון להסיר את הסנקציות הבינלאומיות בתמורה לפירוק חלקי של תכנית הגרעין שלה, בעוד שארצות הברית דורשת את פירוק התכנית כולה. בחודש שעבר דווח בסוכנות הידיעות הממשלתית של המדינה, KCNA כי קים הזהיר שהמבוי הסתום בשיחות עם ארצות הברית העלה את הסיכון בהחזרת המתיחויות, והוא מעוניין להיוועד שוב עם טראמפ אם וושינגטון תבוא עם "גישה הנכונה".

עוד נמסר בדיווח כי קים אמר שהוא ימתין "עד סוף השנה הנוכחית" לארצות הברית, כדי שזו תחליט להיות יותר "גמישה". כמו כן, מנהיג קוריאה הצפונית לוושינגטון "להיפתר מהגישה הנוכחית שלה ולגשת אלינו עם אחת חדשה".

(עדכון ראשון: 11:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully