וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים: "השלום תלוי בגישה של ארה"ב, אנחנו בנקודה קריטית"

26.4.2019 / 0:45

במהלך פגישתו עם פוטין, אמר מנהיג קוריאה הצפונית כי חצי האי הקוריאני עלול לשוב ל"מצבו המקורי" אם ממשל טראמפ לא ישנה את גישתו. "הסיטואציה באזור נמצאת בקיפאון, ארה"ב נקטה עמדה חד-צדדית בפסגה האחרונה"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר כי השלום והביטחון בחצי האי הקוריאני תלויים לגמרי בגישתה העתידית של ארצות הברית. על פי ההודעה בסוכנות הידיעות הצפון-קוריאנית KCNA, שנמסרה הלילה (שישי) לאחר שנועד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, קים אמר במהלך הפגישה כי "הסיטואציה בחצי האי הקוריאני והאזור נמצאת בקיפאון והגיעה לנקודה קריטית שבה היא עשויה לחזור למצבה המקורי, אחרי שארצות הברית נקטה עמדה חד-צדדית בחוסר יושרה בפסגה האחרונה".

אתמול בבוקר נועדו קים ופוטין לראשונה בוולדיווסטוק שבמזרח רוסיה. במוקד פגישתם עמדה תכניתה הגרעינית של קוריאה הצפונית, והשניים דנו גם בסוגיית הסנקציות וביחסים עם האמריקנים. בתום הפגישה, שארכה כשלוש שעות, אמר פוטין כי הוא ואנשיו שבעי רצון מתוצאותיה.

לקריאה נוספת:
קים מחמם מנועים, ומאותת לטראמפ שהוא מאבד סבלנות
לראשונה מכישלון הפסגה: צפון קוריאה ביצעה ניסוי ב"נשק טקטי חדש"
צפון קוריאה דרשה 2 מיליון דולר על הסטודנט בקומה. טראמפ אישר

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפגישה עם בכירים ברוסיה, 24 באפריל 2019. רויטרס
"ארה"ב נקטה עמדה חד-צדדית". קים/רויטרס

פוטין אמר בתום הפסגה כי "קוריאה הצפונית זקוקה לערבויות ביטחוניות כדי לפרק את תכנית הגרעין שלה. ערבויות אלה, אם אכן יעבדו, יוצעו במסגרת רב לאומית". פוטין הביע תקווה כי "ביקורו של קים יסייע להבין טוב יותר באילו אמצעים אנו יכולים לקדם הסדר בקוריאה, וכיצד רוסיה יכולה לסייע בתהליך החיובי שמתרחש בימים אלה".

מנגד, קים הבהיר כי תשומת הלב העולמית הממוקדת בחצי האי הקוראיני, יסייע בקיום "דיאלוג משמעותי שיאפשר לנו לגבש את המדי במשותף את מדיניות חצי האי הקוריאני, ולשתף בהשקפות ובמדיניות".

עוד באותו נושא

קים ופוטין נפגשו לראשונה: "צפון קוריאה רוצה ערבויות לביטחונה"

לכתבה המלאה

השיחות עם ארה"ב קרסו, קים מאותת לטראמפ

ההודעה מגיעה אחרי שהפסגה השנייה והאחרונה של קים ושל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהתקיימה בהאנוי בחודש פברואר האחרון, התפוצצה לאור המחלוקות על הסרת הסנקציות מעל פיוגנאינג. קים אמר כי הוא יחכה "עד לסוף השנה" כדי שארצות הברית תשנה את דעתה.

ביקורו של קים ברוסיה הוא חלק מהניסיון של קים לקבל תמיכה בתכניותיו הכלכליות, על רקע קריסת השיחות עם ארצות הברית. לפי ההערכות, קים מנסה להראות שיש לו עוד אפשרויות פרט לארצות הברית ושהוא אינו תלוי רק בוושינגטון, בסיאול ובבייג'ינג.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ב-25 באפריל 2019. רויטרס
נועדו לראשונה. קים עם פוטין, אתמול/רויטרס

הפסגה מהווה הזדמנות גם עבור רוסיה לשחק תפקיד דיפלומטי במשבר בחצי האי, זאת חרף מאמצי ארצות הברית לבודד את המדינה לאורך השנים. רוסיה, שחולקת גבול עם קוריאה הצפונית, הייתה מעורבת במשך שנים במאמצים לשכנע את קוריאה הצפונית להתפרק מנשקה הגרעיני. היא הייתה אף מעורבת בשיחות "השישייה" - יחד עם שתי הקוריאות, יפן, סין וארצות הברית - שהתקיימו בפעם האחרונה ב-2009.

במהלך הביקור, שני המנהיגים השתתפו בארוחת ערב חגיגית שבה שתו יין ובירכו זה את זה, וכן צפו במופע ריקודים ומוזיקה מסורתי שבוצע על ידי אמנים רוסיים. הם אף החליפו מתנות: קים העניק לפוטין חרב קוריאנית מסורתית, בעוד שהמנהיג הרוסי העניק לו חרב סיף ומערכת כלים מסורתית לשתיית תה המתאימה לשימוש ברכבת המשוריינת שלו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 24 באפריל 2019. רויטרס
השיחות קרסו לאור המחלוקות על הסנקציות. טראמפ/רויטרס

על אף השיחות עם ארצות הברית, ושתי הפסגות ההיסטוריות עם טראמפ, נרשמה מעט מאוד התקדמות במאמצים לפרק את קוריאה הצפונית מנשק גרעיני. גורמי מודיעין וצילומי לוויין מעריכים כי היא ממשיכה בפיתוח התכנית, ומוקדם יותר החודש הכריזה פיונגיאנג על ניסוי ב"נשק טקטי מונחה", ככל הנראה בטיל לטווח קצר, לראשונה מאז תחילת המשא ומתן עם וושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully