וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים ופוטין נפגשו לראשונה: "צפון קוריאה רוצה ערבויות לביטחונה"

במהלך הפסגה שהתקיימה בוולדיווסטוק, השניים דנו בפירוק תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית ובסנקציות שהוטלו עליה. פוטין ציין כי קיים "שיחה משמעותית" עם קים על הצורך בשיפור המצב באזור ובירך על המאמצים לנורמליזציה עם ארה"ב. קים הביע תקווה שהפסגה תקדם דיאלוג

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נועדו הבוקר (חמישי) בוולדיווסטוק שבמזרח רוסיה. בתום הפסגה, שארכה כשלוש שעות, אמר פוטין כי הוא ואנשיו שבעי רצון מתוצאותיה. "אני ועמיתיי מרוצים מהשיחות", אמר בתום פגישתו עם קים.

במוקד פגישתם של השניים, שנועדו לראשונה, עמדה תכניתה הגרעינית של קוריאה הצפונית, זאת על רקע קריסת השיחות שהתקיימו בין קים לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. מלבד הסוגיה הגרעינית, קים ופוטין דנו גם בסוגיית הסנקציות וביחסים עם האמריקנים.

"קוריאה הצפונית זקוקה לערבויות ביטחוניות כדי לפרק את תכנית הגרעין שלה", אמר פוטין בתום הפסגה. "ערבויות אלה, אם אכן יעבדו, יוצעו במסגרת רב לאומית".

לקריאה נוספת:
אחרי מסע ברכבת: קים הגיע לרוסיה לקראת הפגישה עם פוטין
קים מחמם מנועים, ומאותת לטראמפ שהוא מאבד סבלנות

ולדימיר פוטין וקים ג'ונג און נפגשו בוולדיווסטוק, רוסיה - ה-25 לאפריל 2019. רויטרס
פוטין וקים בפתח הפגישה בוולדיווסטוק, הבוקר/רויטרס

המפגש בין השניים מתקיים באוניברסטיה בעיר, ונפתח בלחיצת ידיים בין שני פוטין וקים ובהצהרות משותפות. בפתח הפסגה אמר פוטין כי השניים קיימו "שיחה משמעותית וממוקדת" על הצורך בשיפור המצב באזור.

בנוסף, פוטין הביע תקווה כי "ביקורו של קים יסייע להבין טוב יותר באילו אמצעים אנו יכולים לקדם הסדר בקוריאה, וכיצד רוסיה יכולה לסייע בתהליך החיובי שמתרחש בימים אלה". לדבריו, "אנו מקדמים בברכה את מאמציכם לקיים דיאלוג בין הקוריאנים, ולנרמל את היחסים בין צפון קוריאה לארצות הברית".

מנגד, קים הבהיר כי תשומת הלב העולמית הממוקדת בחצי האי הקוראיני, יסייע בקיום "דיאלוג משמעותי שיאפשר לנו לגבש את המדי במשותף את מדיניות חצי האי הקוריאני, ולשתף בהשקפות ובמדיניות".

עוד באותו נושא

אחרי מסע ברכבת: קים הגיע לרוסיה לקראת הפגישה עם פוטין

לכתבה המלאה

הביקור הוא חלק מהניסיון של קים לקבל תמיכה בתכניותיו הכלכליות, על רקע קריסת השיחות עם ארצות הברית. רוסיה, שחולקת גבול עם קוריאה הצפונית, הייתה מעורבת במשך שנים במאמצים לשכנע את קוריאה הצפונית להתפרק מנשקה הגרעיני. היא הייתה אף מעורבת בשיחות "השישייה" - יחד עם שתי הקוריאות, יפן, סין וארצות הברית - שהתקיימו בפעם האחרונה ב-2009. הפסגה אף מהווה הזדמנות עבור רוסיה לשחק תפקיד דיפלומטי במשבר בחצי האי, זאת חרף מאמצי ארצות הברית לבודד את המדינה לאורך השנים

ולדימיר פוטין וקים ג'ונג און נפגשו בוולדיווסטוק, רוסיה - ה-25 לאפריל 2019. רויטרס
תשומת הלב העולמית הממוקדת בחצי האי הקוראיני, פוטין וקים ברוסיה, היום/רויטרס
אזרחי קוריאה הדרומית צופים בפגישתם של ולדימיר פוטין וקים ג'ונג און בוולדיווסטוק, רוסיה - ה-25 לאפריל 2019. רויטרס
אזרחי דרום קוריאה צופים בפסגה, הבוקר/רויטרס

השיחות של קים עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בווייטנאם התפוצצו לאור המחלוקות על הסרת הסנקציות מעל פיונגיאנג. לפי ההערכות, קים מנסה להראות שיש לו עוד אפשרויות פרט לארצות הברית ושהוא אינו תלוי רק בוושינגטון, בסיאול ובבייג'ינג. עבור פוטין, הפסגה תחזק את מעמדה של רוסיה כשחקנית מרכזית בסוגיה הצפון-קוריאנית, שממנה נעדרה מוסקבה בשנה וחצי האחרונה בזמן שקים נפגש עם מנהיגי ארצות הברית, קוריאה הדרומית וסין.

ולדימיר פוטין וקים ג'ונג און נפגשו בוולדיווסטוק, רוסיה - ה-25 לאפריל 2019. רויטרס
"להבין כיצד רוסיה יכולה לסייע בתהליך החיובי". קים ופוטין, הבוקר/רויטרס

על אף השיחות עם ארצות הברית, ושתי הפסגות ההיסטוריות עם טראמפ, נרשמה מעט מאוד התקדמות במאמצים לפרק את קוריאה הצפונית מנשק גרעיני. גורמי מודיעין וצילומי לוויין מעריכים כי היא ממשיכה בפיתוח התכנית, ומוקדם יותר החודש הכריזה פיונגיאנג על ניסוי ב"נשק טקטי מונחה", ככל הנראה בטיל לטווח קצר, לראשונה מאז תחילת המשא ומתן עם וושינגטון.


(עדכון ראשון: 07:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully