וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מסע ברכבת: קים הגיע לרוסיה לקראת הפגישה עם פוטין

הרודן הצפון קוריאני התקבל בטקס רשמי בתחנת הרכבת בעיר ולדיווסטוק, שבמזרח הרחוק של רוסיה, שם ייוועד מחר לראשונה עם נשיא רוסיה. על הפרק - תכנית הגרעין של פיונגיאנג על רקע התפוצצות המגעים עם טראמפ. דיווח בקוריאה הדרומית: קים הדיח את יד ימינו

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הגיע היום (רביעי) לרוסיה אחרי נסיעה ברכבת הפרטית שלו, שנמשכה כשבע שעות, לקראת הפגישה הראשונה שלו עם הנשיא ולדימיר פוטין - כך דיווחה התקשורת הרשמית בפיונגיאנג. קים הגיע לעיר ולדיווסטוק שבמזרח הרחוק של רוסיה, שם אמורה להתקיים הפסגה עם פוטין מחר.

הפסגה, שתעסוק גם בסוגיית הגרעין הצפון קוריאנית, צפויה להיערך באוניברסיטה הפדרלית באי רוסקי, שלחופי העיר, שבה כבר הוצבו דגלים של שתי המדינות. חיילים רוסים נצפו צועדים מחוץ לתחנת הרכבת בעיר, כהכנה להגעתו של הרודן. הוא התקבל על ידי נשים מקומיות, שהיו בתלבושות מסורתיות, כחלק מטקס הקבלה הסמלי שלו.

הביקור הוא חלק מהניסיון של קים לקבל תמיכה בתכניותיו הכלכליות, על רקע קריסת השיחות עם ארצות הברית. רוסיה, שחולקת גבול עם קוריאה הצפונית, הייתה מעורבת במשך שנים במאמצי השכנוע את קוריאה הצפונית להתפרק מנשקה הגרעיני. היא היתה מעורבת בשיחות "השישייה" - יחד עם שתי הקוריאות, יפן, סין וארצות הברית - שהתקיימו בפעם האחרונה ב-2009.

לקריאה נוספת בנושא:
הפשיטה על שגרירות צפון קוריאה במדריד: "חייל אמריקני לשעבר נעצר"
קים מחמם מנועים, ומאותת לטראמפ שהוא מאבד סבלנות
לראשונה מכישלון הפסגה: צפון קוריאה ביצעה ניסוי ב"נשק טקטי חדש"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בתחנת הרכבת בהסאן ברוסיה, 24 באפריל 2019. רויטרס
עבר את הגבול. קים יורד מהרכבת, היום/רויטרס

השיחות עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בווייטנאם התפוצצו לאור המחלוקות על הסרת הסנקציות מעל פיונגיאנג. לפי ההערכות, קים מנסה להראות שיש לו עוד אפשרויות פרט לארצות הברית ושהוא אינו תלוי רק בוושינגטון, בסיאול ובבייג'ינג. עבור פוטין, הפסגה תחזק את מעמדה של רוסיה כשחקנית מרכזית בסוגיה הצפונית קוריאנית, שממנה נעדרה מוסקבה בשנה וחצי האחרונה בזמן שקים נפגש עם מנהיגי ארצות הברית, קוריאה הדרומית וסין.

על אף השיחות עם ארצות הברית, ושתי הפסגות ההיסטוריות עם טראמפ, נרשמה מעט מאוד התקדמות במאמצים לפרק את קוריאה הצפונית מנשק גרעיני. גורמי מודיעין וצילומי לוויין מעריכים כי היא ממשיכה בפיתוח התכנית, ומוקדם יותר החודש הכריזה פיונגיאנג על ניסוי ב"נשק טקטקי מונחה", ככל הנראה בטיל לטווח קצר, לראשונה מאז תחילת המשא ומתן עם וושינגטון.

(עדכון ראשון 10:51)

עוד באותו נושא

בצל המתיחות עם טראמפ: קים ייפגש לראשונה עם פוטין ביום חמישי

לכתבה המלאה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בתחנת הרכבת בהסאן ברוסיה, 24 באפריל 2019. רויטרס
פוטין כבר מחכה. קים, היום/רויטרס

בתוך כך, מחוקק בקוריאה הדרומית אמר הערב כי יד ימינו של קים ג'ונג און, קים יונג צ'ול, הודח מתפקידו. לדבריו, הצעד בא לאחר שככל הנראה הואשם בכישלון הפסגה השנייה בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית.

קים יונג צ'ול עמד בראש המנגנון שמפקח על הקשרים מטעם מפלגת השלטון עם קוריאה הדרומית, וכן עמד בסוד העניינים בכל הקשור למגעים עם ארצות הברית. הוא אף לא התלווה למנהיג קוריאה הצפונית בנסיעתו לרוסיה, זאת בניגוד לארבע נסיעותיו האחרונות בהן לקח חלק כעוזרו הבכיר. גורמי המודיעין בקוראיה הדרומית סירבו להגיב בנושא.

מומחים בקוריאה הדרומית טוענים כי מדובר בצעד בכיוון הנכון, אם אכן התממש. לדבריהם, יד ימינו של מנהיג קוריאה הצפונית הוביל מדיניות משא ומתן בלתי הגיונית שהובילה לדבריהם לכישלון השיחות. "אסטרטגיית המו"מ הבלתי הגיונית של קים בפסגה בהאנוי נכשלה בשל שיקול דעת לא רציונלי, משום שעיניו ואוזניו מכוסים", אמרו.

(עדכון ראשון: 12:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully