וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות עם טראמפ: קים ייפגש לראשונה עם פוטין ביום חמישי

23.4.2019 / 16:38

הפסגה תתקיים בעיר וולודיווסטוק שבמזרח הרחוק של רוסיה, שם שני המנהיגים ידונו בסוגיית הגרעין הצפון קוריאני ובשיתוף הפעולה בין המדינות השכנות. זאת על רקע המתיחות עם וושינגטון, אחרי קריסת השיחות בווייטנאם

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ייפגש ביום חמישי בפעם הראשונה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעיר וולדיווסטוק, שבמזרח הרחוק של רוסיה - כך מסר היום (שלישי) הקרמלין. הביקור הוא חלק מהניסיון של קים לקבל תמיכה בתכניותיו הכלכליות, על רקע קריסת השיחות עם ארצות הברית.

בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ דווח כי קים צ'אנג סון, עוזרו הראשי של קים, נצפה בוולדיווסטוק ביום ראשון האחרון. באתר NK NEWS, העוקב אחרי המתרחש בקוריאה הצפונית, פורסמו תמונות של ההכנות באוניברסיטה בעיר, שככל הנראה תשמש לאירוח הפסגה.

משרד החוץ של קוריאה הדרומית אמר כי לפני הבנתו, האג'נדה של הפסגה תהיה היחסים בין רוסיה לקוריאה הצפונית, פירוז גרעיני ושיתוף פעולה אזורי. בסיאול הביעו תקווה שהמפגש יוביל להתקדמות חיובית במצב בחצי האי הקוריאני.

מפוצלת קים ג'ונג און- ולדימיר פוטין. AP
נפגשים לראשונה. קים ופוטין/AP

רוסיה, שחולקת גבול עם קוריאה הצפונית, הייתה מעורבת במשך שנים במאמצי השכנוע את קוריאה הצפונית להתפרק מנשקה הגרעיני. היא היתה מעורבת בשיחות "השישייה" - יחד עם שתי הקוריאות, יפן, סין וארצות הברית - שהתקיימו בפעם האחרונה ב-2009.

השיחות עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בווייטנאם התפוצצו לאור המחלוקות על הסרת הסנקציות מעל פיונגיאנג. לפי ההערכות, קים מנסה להראות שיש לו עוד אפשרויות פרט לארצות הברית ושהוא אינו תלוי רק בוושינגטון, בסיאול ובבייג'ינג. עבור פוטין, הפסגה תחזק את מעמדה של רוסיה כשחקנית מרכזית בסוגיה הצפונית קוריאנית, שממנה נעדרה מוסקבה בשנה וחצי האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully