וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשיטה על שגרירות צפון קוריאה במדריד: "חייל אמריקני לשעבר נעצר"

20.4.2019 / 23:42

הרשויות בארה"ב עצרו חייל לשעבר בחיל הים, החבר בקבוצה שפלשה לשגרירות בפברואר האחרון וגנבה מכשירים אלקטורניים. במקביל, סוכנים אמריקנים פרצו לדירה של ראש ארגון "ההגנה האזרחית של צ'אולימה", המואשם כאחראי לפלישה לשגרירות

שגרירות קוריאה הצפונית במדריד, 28 בפברואר 2019. רויטרס
שגרירות קוריאה הצפונית במדריד/רויטרס

הרשויות בארצות הברית עצרו את כריסטופר אן, חייל לשעבר בחיל הים האמריקני החבר בקבוצה שלפי הטענות פלשה לשגרירות קוריאה הצפונית במדריד ב-22 בפברואר וגנבה מכשירים אלקטרוניים - כך אמר אתמול (שישי) גורם רשמי במערכת המשפט וגורם הקרוב לקבוצה. לפי הדיווח, החייל לשעבר נעצר ביום חמישי והגיע אמש לבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס.

במקביל, דווח כי סוכנים פדרלים בארצות הברית פלשו ביום חמישי האחרון לדירה של אדריאן הונג, ראש ארגון "ההגנה האזרחית של צ'אולימה", המזוהה כמתנגדת למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, המואשם כאחראי לפלישה לשגרירות. רשות המשפט בארצות הברית סירבה להגיב.

לקריאה נוספת
דיווח: מתנגדי משטר אחראים לפריצה לשגרירות הצפון קוריאנית בספרד
"ה-CIA קשור": פריצה מסתורית לשגרירות הצפון קוריאנית בספרד

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה  קים ג'ונג אוון במהלך פגישה מרוחבת בהאנוי וייטנאם 28 בפברואר 2019. אתר רשמי
קים וטראמפ בפסגה בהאנוי/אתר רשמי

לפי בית המשפט בספרד, קבוצה של לפחות עשרה בני אדם פרצו לשגרירות, קשרו והכו כמה מעובדי המקום, החזיקו אותם כבני ארובה במשך כמה שעות, ואז עזבו את הזירה. חוקרים ספרדים מסרו כי הפורצים גנבו מחשבים וכוננים קשיחים מהשגרירות לפני שברחו לארצות הברית, שם העבירו את החומרים ל-FBI.

כמו כן, גורם משפטי בספרד אמר השבוע כי החומר שנגנב הוחזר על ידי הרשויות בספרד לקוריאה הצפונית. זאת לאחר שלפני שבועיים ספרד קיבלה את החומרים מה-FBI. הקבוצה המואשמת בפעולה, הקוראת לעצמה גם "מדינת ג'וסון החופשית", מסרה כי הכניסה למקום לא הייתה תקיפה, וכי היא הוזמנה לשגרירות.

התקרית התרחשה בתקופה מתוחה למדי, כמה ימים לפני הפסגה השנייה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין קים. משרד החוץ הצפון קוריאני מסר בתגובה למקרה כי הוא היה "מתקפת טרור חמורה", וציין כי המדינה עוקבת מקרוב אחר "השמועות" לפיהן ל-FBI הייתה מעורבות באירוע. מחלקת המדינה של ארצות הברית מסרה כי לוושינגטון אין קשר לפלישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully