וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ה-CIA קשור": פריצה מסתורית לשגרירות הצפון קוריאנית בספרד

עשרה אנשים השתלטו על המתחם במדריד ימים לפני הפסגה בין טראמפ לקים. הם החזיקו את העובדים כבני ערובה ונמלטו עם מחשבים אחרי הפעלת האזעקה. לפי דיווחים בספרד, ההערכה היא שהביון האמריקני מעורב

אזרחי צפון קוריאה הצביעו בבחירות לפרלמנט המדינה, המנוהל על ידי השליט קים ג'ונג און/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

גורמים בשירותי הביון הספרדי סבורים כי סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) הייתה מעורבת בפריצה לשגרירות קוריאה הצפונית במדריד בחודש שעבר. לפי העיתון אל פאיס, ההערכה היא שלפחות שניים מעשרת התוקפים היו קשורים ל-CIA ואילו היתר היו צפון קוריאנים.

הפריצה המסתורית מ-22 בפברואר נחקרת על ידי המשטרה ועל ידי מרכז המודיעין הלאומי (CNI) של ספרד. התוקפים החזיקו אנשי צוות בשגרירות כבני ערובה וברחו עם מחשבים, אחרי שאחת מהעובדות הצליחה להשתחרר ולהפעיל את האזעקה.

באתר אל קונפידנסיאל, שדיווח לראשונה על הפשיטה, נאמר כי שוטר שהגיע לשגרירות נענה על ידי אדם שהיה במקום, שאמר לו כי הכול כשורה. עם זאת, רגעים לאחר מכן, נפתחו השערים ושתי מכוניות שעטו מחוץ למתחם במהירות.

לקריאה נוספת בנושא
רק הימאים הרסו: 99.99% הצביעו בבחירות בצפון קוריאה
מכירת נשק ופריצה לבנקים: צפון קוריאה מציגה - כך מתחמקים מסנקציות
תמונות לוויין חושפות: ייתכן שצפון קוריאה נערכת לשיגור

מאבטחיו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מלווים את מכוניתו עם הגעתו אל וייטנאם, 26 בפברואר 2019. רויטרס
מאבטחיו של קים רצים סביב מכוניתו בהאנוי, בחודש שעבר/רויטרס

באל פאיס דווח כי החוקרים בוחנים את מצלמות האבטחה, תשאלו את צוות השגרירות ובדקו את כלי הרכב ששימשו את הפורצים. הרשויות הספרדיות העלו את הנושא בפני ה-CIA, שהכחיש את מעורבותו במבצע, אך "לא בצורה משכנעת במיוחד".

הפריצה התרחשה חמישה ימים לפני הפסגה השנייה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שהסתיימה ללא הסכמות ובפיצוץ המגעים. באל פאיס צוין כי ייתכן שהפורצים חיפשו מידע על ראש צוות המשא ומתן של קים, קים יוק צ'ול, שהיה שגריר בספרד בטרם גורש בספטמבר 2017. ב-CNI סירבו להגיב לדיווח.

משרד החוץ של ספרד סירב גם הוא להגיב ולומר אם הוא ביקש הסברים מהממשל האמריקני, ומסר: "חקירת המשטרה ממשיכה להתנהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully