וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות לוויין חושפות: ייתכן שצפון קוריאה נערכת לשיגור

התצלומים מציגים עלייה בפעילות במתקן בפרבר של פיונגיאנג, בו הורכבו בעבר כמה טילים בליסטיים בין-יבשתיים. מומחה טוען כי התיעוד מצביע על שיגור לוויין, שנעשה באמצעים טכנולוגיים זהים לשיגור טילים. זאת ברקע דיווחים צפון קוריאה החלה בשחזור אתר שיגור שפירקה

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

תמונות לוויין חדשות מקוריאה הצפונית מראות אפשרות כי במדינה מתכוננים לשיגור טיל ארוך טווח חדש או לחלופין רקטה שתישלח לחלל. התמונות שצולמו ב-22 בפברואר חושפות עלייה בפעילות במתקן בסאנומדונג, פרבר של פיונגיאנג. קוריאה הצפונית הרכיבה בעבר כמה מהטילים הבליסטיים הבין-יבשתיים שלה באתר זה.

פרסום התמונות מגיע על רקע ההערכות כי פיונגיאנג החלה בשחזור חלק מאתר שיגור הטילים סוהיי שפירקה. על פי דיווחים, המקום חזר לתפקוד שגרתי בתום פעילות שיקום נרחבת שנערכה בשבועות האחרונים, במקביל לכישלון הפסגה שנערכה בבירת וייטנאם בין מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

לקריאה נוספת בנושא
לפי הטלוויזיה בצפון קוריאה, הפסגה עם טראמפ מעולם לא נכשלה
טראמפ הסתנוור, קים הימר: מאחורי הקלעים של הכישלון
ארה"ב ודרום קוריאה יחדלו לקיים תרגילים רחבי היקף משותפים

צילומי לוויין מאתר הטילים בסאנומדונג החושפים כי ייתכן שקוריאה הצפונית מתכוננת לשיגור טיל, 22 בפברואר 2019. DigitalGlobe, אתר רשמי
צילומי הלוויין שחושפים את האפשרות לשיגור טיל/אתר רשמי, DigitalGlobe

"אנחנו רואים פעילות רבה של רכבים במתקן בסאנומדונג וכן בנקודת מעבר הרכבת, בה מועברים מטען לאתר השיגור בסוהיי", אמר ג'פרי לואיס שבחן את התצלומים החדשים. "אני חושב שהעדות מצביעה על שיגור לוויין, ולא רק העדות בסאנומדונג, אלא גם העדות מסוהיי".

שיגור לוויינים נעשה באמצעות טכנולוגיה זהה לטילים בליסטיים. לכן, מומחים טוענים במשך זמן רב כי ניסיונותיה של קוריאה הצפונית לשגר לוויינים לחלל עשויה לסייע להם בפיתוח טילים בליסטיים ארוכי-טווח.

לואיס הזהיר כי לא ניתן לדעת אם בקוריאה הצפונית נערכים לשיגור טיל צבאי או רקטת חלל. כמו כן, ייתכן שהפעילות היא ניסיון מכוון להסב את תשומת הלב של לווייני ריגול אמריקניים. עם זאת, במשרד החוץ האמריקני סירבו להגיב לדברים.

עוד באותו נושא

דיווח: קוריאה הצפונית בונה מחדש אתר שיגור טילים שפירקה

לכתבה המלאה
צילומי לוויין מאתר הטילים בסאנומדונג החושפים כי ייתכן שקוריאה הצפונית מתכוננת לשיגור טיל, 22 בפברואר 2019. DigitalGlobe, אתר רשמי
צילומי לוויין מאתר הטילים בסאנומדונג החושפים כי ייתכן שקוריאה הצפונית מתכוננת לשיגור טיל, 22 בפברואר 2019/אתר רשמי, DigitalGlobe

פרסום צילומי הלוויין מגיע כאמור כשבוע לאחר כישלון הפסגה בין קים וטראמפ בנושא פירוק פיונגיאנג מנשק גרעיני. קוריאה הצפונית אמרה כי היא ביקשה רק הסרה חלקית של הסנקציות במהלך הפסגה בווייטנאם ולא את כולן, כפי שאמר טראמפ. זה היה נימוקו של הנשיא האמריקני לקיצור המפגש עם קים בהאנוי, שהסתיים ללא חתימה על הסכם ועם הרבה סימני שאלה לגבי המשך המגעים הדיפלומטיים על פירוק תכנית הגרעין של פיונגיאנג.

במסיבת עיתונאים בסיום הפסגה הראשונה שנערכה בין השניים בחודש יוני האחרון בסינגפור, אמר טראמפ כי קים הבטיח שאתר טילים גדול יושמד בקרוב. הנשיא לא ציין את שם האתר, אולם גורם אמריקני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר באתר הממוקם בטונגצ'נאג-רי. "הפעילות המחודשת הזו, יומיים בלבד אחרי שהפסגה בין המנהיגים הסתיימה ללא תוצאות, יכולה להצביע על כך שצפון קוריאה רוצה להפגין החלטיות מול ארצות הברית לאחר שזו דחתה את הבקשה להסרת הסנקציות", כך הסבירו מומחים לרשת הטלוויזיה NBC. דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, סירבה להגיב לדיווח ומסרה: "איננו מגיבים בענייני מודיעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully