וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפי הטלוויזיה בצפון קוריאה, הפסגה עם טראמפ מעולם לא נכשלה

7.3.2019 / 9:31

סרט תיעודי שפורסם בתקשורת הרשמית הילל את הרודן הצפון קוריאני, ולא הזכיר כי השיחות בווייטנאם הסתיימו ללא הסכם. טראמפ על הדיווחים שפיונגיאנג בונה מחדש אתר ניסויים: "אהיה מאוכזב מאוד"

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

הטלוויזיה הרשמית של קוריאה הצפונית שידרה הלילה (חמישי) סרט תיעודי שמהלל את הביקור של המנהיג קים ג'ונג און לווייטנאם, אך לא כללה את קריסת השיחות עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הסרט התיעודי שודר בצל הדיווחים על כך שפיונגיאנג בונה מחדש חלק מהמתקנים באתר שיגור, אותם פירקה בשנה שעברה כחלק מצעדי הפירוז.

חלק מהמומחים סבורים כי השמטת כישלון המשא ומתן מראה כי המשטר הקומוניסטי רוצה להמשיך בו, וגם בכדי ש-25 מיליון אזרחי המדינה המסוגרת לא ידעו על הכישלון הדיפלומטי שעלול לפגוע במנהיגתו של קים.

בסרט נראה קים מחייך בזמן שהוא צועד יחד עם טראמפ במלון בהנאוי בשבוע שעבר. הוא נראה מנופף מלימוזינה שחורה בזמן נסיעתה ברחוב בבירת וייטנאם, שהיה גדוש בתושבים שנופפו בדגלי קוריאה הצפונית ווייטנאם. קים גם נראה מבקר בשגרירות הצפון קוריאנית, שחלק מעובדיה ובני משפחותיהם בכו והתרגשו לפני שהצטלמו בתמונה קבוצתית על רקע תמונתו הענקית של אביו וסבו של קים.

עוד בוואלה! NEWS
טראמפ הסתנוור, קים הימר: מאחורי הקלעים של הכישלון
"לא הייתה לו תכנית גיבוי": קים שב לצפון קוריאה בידיים ריקות
צפון קוריאה על כישלון הפסגה עם טראמפ: "ייתכן שההזדמנות לא תשוב"

דונלד טראמם וקים ג'ונג און 28 בפברואר 2019. רויטרס
טראמפ וקים בהאנוי, בשבוע שעבר/רויטרס

הפסגה תוארה בסרט כ"אירוע משמעותי נוסף העוסק בשלום העולמי". קים צוטט שם באומרו כי קוריאה הצפונית וארצות הברית צריכות לשים קץ לעוינות בת עשרות השנים ביניהן, אולם לא הוזכרה שם העובדה שטראמפ קיצר את הפסגה וששום הסכם לא נחתם בסיומה. המחלוקת בין הצדדים הייתה סביב הסנקציות שמוטלות על פיונגיאנג, ושתי המדינות האשימו זו את זו בקריסת הפסגה השנייה, אך הותירו פתח להמשך השיחות.

הלילה אמר טראמפ כי הוא יהיה "מאוד מאוד מאוכזב מיושב הראש קים", בתשובה לשאלה על הדיווחים שפורסמו בכלי תקשורת בארצות הברית, הערכה דומה שניתנה גם כן על ידי הביון הדרום קוריאני. "אני לא חושב שאהיה, אבל נראה מה יקרה".

הפסגה בווייטנאם הייתה הפגישה השנייה בין המנהיגים, אחרי הפסגה ההיסטורית הראשונה בסינגפור ביוני. אז, הבטיח קים לעבוד למען "פירוז מוחלט של חצי האי הקוריאני" מגרעין, מבלי שהצדדים גיבשו צעדים ברורים או לוח זמנים לפירוק הארסנל הגרעיני של פיונגיאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully