וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ודרום קוריאה יחדלו לקיים תרגילים רחבי היקף משותפים

3.3.2019 / 4:50

המדינות הודיעו שיפסיקו לקיים שנתיים משותפים, הנערכים מדי שנה, במאמץ לתמוך בדיפלומטיה שתקדם פירוז מגרעין בחצי האי קוריאה. במקום התרגיל השנתי, שתי המדינות הסכימו לתחזק מוכנות צבאית דרך תרגילים חדשניים ותוכניות מעודכנות לאימוני שדה

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

במאמץ לתמוך בדיפלומטיה שתפתור את משבר הגרעין הצפון קוריאני, קוריאה הדרומית וארצות הברית הודיעו הלילה (ראשון) כי הן יחדלו לקיים אימונים צבאיים רחבי-היקף משותפים, הנערכים מדי שנה.

בהצהרה מטעם מחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי שר ההגנה האמריקני פטריק שנהאן ומקבילו הדרום קוריאני ג'יונג קיונג-דו הבהירו שההחלטה נובעת מהרצון "להפחית מתחים ולתמוך במאמצים הדיפלומטיים להגיע לפירוז חצי האי הקוריאני מגרעין". עוד פורסם בהצהרה כי במקום התרגיל השנתי, שתי המדינות הסכימו לתחזק מוכנות צבאית דרך תרגילים חדשניים ותוכניות מעודכנות לאימוני שדה.

מתנגדי המהלך חוששים כי הוא יפגע במוכנות הצבאות, והוא צפוי לעורר חששות גם ביפן וגם בקרב חברי קונגרס, אך אחרים סבורים כי הדאגות מוגזמות.

לקריאה נוספת:
הרבה הצהרות, מעט מעשים: כל מה שקרה מהוועידה בסינגפור ועד וייטנאם
קים מבקר שוב בסין; ארה"ב ודרום קוריאה עצרו תרגיל צבאי גדול
תקריות ימיות בין יפן לבין קוריאה הדרומית מחריפות את המתיחות ביניהן

תרגיל של צבא ארה"ב וצבא דרום קוריאה במחוז יונג'ין, 29 באוגוסט 2017. רויטרס
תרגיל צבאי של ארצות הברית וקוריאה הדרומית/רויטרס

בשבוע שעבר התקיימה בווייטנאם פסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג הפסגה הסתיימה מוקדם מהמתוכנן, וללא חתימה על הסכם. השניים נפגשו בניסיון להתקדם במשא ומתן על פירוק תכנית הגרעין של פיונגיאנג והביעו אופטימיות לגבי הצלחתם, אך לא הגיעו לתוצאות והכניסו את המשא ומתן לחוסר ודאות.

בתום הפסגה, טראמפ הביע אי שביעות רצון מהעלות הגבוהה של התרגילים הצבאיים השנתיים. "זה מאוד מאוד יקר ואנחנו צרכים לחשוב גם על זה", אמר טראמפ.

בעקבות הפסגה הראשונה בין שני המנהיגים שהתקיימה ביוני האחרון, טראמפ השהה את התרגילים השנתיים עם קוריאה הדרומית, וקרא להם "מאוד פרובוקטיביים ויקרים". ההחלטה לסיים את התרגילים תטיב עם קוריאה הצפונית, שתיארה אותם כ"חזרות לפלישה", והגיבה עם תרגילים צבאיים משלה.

ברקע זה, נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין אמר ביום שישי האחרון כי ממשלתו מתכננת לדון עם ארצות הברית באפשרות לחידוש פרויקטים כלכליים בין-קוריאנים משותפים שמטרתם לשכנע את קוריאה הצפונית לפרק את נשקה הגרעיני.

עוד באותו נושא

טראמפ וקים לא הגיעו להסכם: "הוא רצה הסרה מלאה של הסנקציות"

לכתבה המלאה
דונלד טראמם וקים ג'ונג און 28 בפברואר 2019. רויטרס
טראמפ וקים בווייטנאם, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully