וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים מבקר שוב בסין; ארה"ב ודרום קוריאה עצרו תרגיל צבאי גדול

19.6.2018 / 9:59

מנהיג הצפון יצא בפעם השלישית לביקור בשכנה, והוא צפוי לעדכן את הנשיא שי בתוצאות הפסגה עם טראמפ. במקביל, הכריזו וושינגטון וסיאול על השעיית כל ההכנות לתמרון השנתי המתוכנן לאוגוסט

צילום: CNN ורויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הגיע היום (שלישי) לביקור בבייג'ינג, שם הוא צפוי לפגוש את הנשיא שי ג'ינפינג ולעדכן אותו בתוצאות הפסגה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשבוע זאת. במקביל, ארצות הברית וקוריאה הדרומית הסכימו להשעות תרגיל צבאי גדול משותף שתוכנן לאוגוסט,

זהו ביקורו השלישי של קים בסין מתחילת השנה, ובניגוד לפעמים הקודמות, התקשורת הסינית דיווחה על כך עם הגעתו ולא אחריה. סין היא בעלת הברית הקרובה ביותר של קוריאה הצפונית, אך היא זעמה על הניסויים הגרעיניים ושיגורי הטילים שלה, אם כי היא תומכת בהסרה הדרגתית של הסנקציות ולא כפי שדורשות ארצות הברית, קוריאה הדרומית ויפן, להשאירן במקום עד להשלמת פירוק הארסנל הגרעיני של פיונגיאנג.

משרד החוץ של קוריאה הדרומית מסר כי סיאול ובייג'ינג חולקות את אותה מטרה אסטרטגית של פירוז גרעיני מוחלט של חצי האי הקוריאני. "הממשלה שלנו מקווה שלסין יהיה תפקיד חיובי בפתרון הבעיה", אמר דובר הממשלה נו קיו-דאוק בתדרוך לכתבים. "אנחנו מקווים שהביקור של היו"ר קים ג'ונג און יתרום לכך".

לקריאה נוספת בנושא
משחק כדורסל ודגל אחד: צפון ודרום קוריאה ישתפו פעולה בספורט
מאחורי הקלעים: איש העסקים שהוביל לפסגה בין טראמפ לקים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
החלטתו לעצור את התרגילים הפתיעה רבים. טראמפ וקים, בשבוע שעבר/רויטרס

סין בירכה על השעיית משחקי המלחמה בין ארצות הברית לקוריאה הדרומית, שעליהם הכריז במפתיע טראמפ לאחר תום הפסגה. בייג'ינג קראה זה זמן רב ל"הקפאה הדדית" - עצירת הניסויים והשיגורים של הצפון, במקביל להשעיית התמרונים בדרום.

משרד ההגנה בסיאול הודיע כי נעצרו כל ההכנות לתרגיל "מגן החירות", שמתקיים באוגוסט מדי שנה ומשלב בעיקר סימולציות קרב. הפנטגון אישר זאת והוסיף כי תתקיים פגישה בין שרי ההגנה, החוץ והיועץ לביטחון לאומי של טראמפ בהמשך השבוע. בחודש שעבר הסתיימו שני תרגילים צבאיים שנתיים גדולים נוספים, שהרגיזו את קוריאה הצפונית.

ההחלטה המפתיעה של טראמפ בלבלה גורמים אמריקניים רבים, בעבר ובהווה, שלמדו על כך רק אחרי הפגישה בסינגפור. עם זאת, מזכיר הממשלה של יפן, יושידה סוגה, אמר היום כי אין שינויים בתרגילים המתוכננים בין ארצות הברית ליפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully