וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק כדורסל ודגל אחד: צפון ודרום קוריאה ישתפו פעולה בספורט

18.6.2018 / 15:56

כחלק מחיזוק היחסים, נציגים מפיונגיאנג ומסיאול סיכמו על הקמת קבוצות משותפות לקראת משחקי אסיה בקיץ וכן על קיום משחקי כדורסל בבירותיהן. עריקים מספרים: אזרחי הצפון יעודדו את הדרום במונדיאל

עריכה: איתי עמרם

קוריאה הצפונית וקוריאה הדרומית הכריזו היום (שני) על הסכמתן לקיים משחק כדורסל משותף בפיונגיאנג, וכן על הקמת קבוצות משותפות לשחקנים משתי המדינות לקראת משחקי אסיה שייערכו באינדונזיה. ההסכמה הגיעה על רקע שיחות שמנהלות המדינות במטרה להעמיק את קשריהן, ובכללן תיאום צבאי וארגון מפגשים בין משפחות משתי המדינות שנפרדו בעקבות מלחמת קוריאה.

היחסים בין שתי השכנות, שמבחינה טכנית עדיין במלחמה מאחר שזו הסתיימה ב-1953 בשביתת נשק, הפשירו בחודשים האחרונים, לצד שיפור ביחסים בין קוריאה הצפונית לארצות הברית, אחרי שנה מתוחה סביב תכנית הגרעין והטילים של פיונגיאנג. בשבוע שעבר נפגשו בסינגפור לפסגה היסטורית מנהיגי המדינות קים ג'ונג און ודונלד טראמפ, והגיעו להבנות על פירוזה הגרעיני המוחלט של המדינה הקומוניסטית תמורת ביסוס יחסים.

ספורטאים משתי המדינות יצעדו תחת דגל מאוחד של חצי האי והשם "קוריאה" בטקסי הפתיחה והסגירה של המשחקים, שייפתחו באמצע אוגוסט ויימשכו עד ספטמבר. זאת בדומה למשחקי החורף שהתקיימו בדרום בפברואר האחרון. פיונגיאנג וסאול הסכימו להקים קבוצות משותפות לקראת המשחקים ולפני תחרויות בינלאומיות אחרות, ויקיימו שיחות נוספות בקרוב. אחרי משחק הכדורסל בפיונגיאנג ב-4 ביולי, יתקיים משחק גומלין בסיאול בהמשך השנה.

"הסכמו על קידום שיתוף הפעולה הספורטיבי תוך אימונים ומשחקים משותפים", הם מסרו בהצהרה.

אוהדי קוריאה הדרומית במשחק מול שבדיה במונדיאל ברוסיה, 18 ביוני 2018. רויטרס
זוכים בתמיכת אחיהם בצפון. אוהדי הדרום במשחק מול שבדיה, היום/רויטרס

עד לתחילת המשחקים, יסתפקו הצפון קוריאנים בעידוד נבחרת הדרום במשחקי המונדיאל ברוסיה. לפי עריקים שנמלטו מהצפון לדרום, כדורגל הוא אחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר בקרב אזרחי קוריאה הצפונית, לצד כדורעף וטניס שולחן. "כדורגל נתפס כספורט שמגביר את הסולידריות והקולקטיביות, יסודות משמעותיים בחברה הצפון קוריאנית", אמר אחד העריקים.

הם אמרו כי המשחקים השנה צפויים להיות משודרים בצפון, ככל הנראה באיחור קל, מאחר שהגביע העולמי הוא באופן היסטורי אחד האירועים הנצפים ביותר במדינה. לדברי הונג קנג-צ'אול, אחד העריקים, גם כשהיחסים היו מתוחים בין הצפון לדרום, עודדו האזרחים בצפון את נבחרת הדרום.

קים, חובב כדורסל המיודד עם כוכב ה-NBA לשעבר דניס רודמן, מקדם את הספורט כחלק משאיפתו להפוך את ארצו ל"מעצמת ספורט". קוריאה הצפונית לא הצליחה להעפיל למשחקים ברוסיה, בעוד שהדרום משתתף בטורניר התשיעי ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully