וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקריות ימיות בין יפן לבין קוריאה הדרומית מחריפות את המתיחות ביניהן

23.1.2019 / 12:23

סיאול מאשימה את טוקיו בטיסה "מאיימת" שחלפה על פני ספינה דרום קוריאנית, אחרי שדצמבר יפן האשימה משחתת דרום קוריאנית באיום על מטוס ריגול שלה. על יחסיהן מעיבה ההיסטוריה האזורית ושעבוד נשים קוריאניות בתקופת המלחמה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מטוס סיור יפני עבר היום (רביעי) בצורה "מאיימת" על פני ספינת קרב של קוריאה הדרומית. הצבא הדרום קוריאני אמר כי הייתה זו "פרובוקציה ברורה" כלפי שכנה ידידותית. לטענתו, כלי הטיס טס מעל הספינה מדרום-מערב לחצי האי הקוריאני, אפילו אחרי שהוא זיהה את זהותה. טוקיו טרם הגיבה לטענות של סיאול, שההיסטוריה ביניהן נותרה מרירה מאז תום מלחמת העולם השנייה.

"אנחנו מטילים ספק בכוונותיה של יפן ומגנים אותן בתוקף", אמר גנרל סו ווק, חבר המטה הכללי של קוריאה הדרומית, במסיבת עיתונאים. "אם ההתנגדות הזו תשוב על עצמה, אנחנו נגיב בהתאם לחוקי הצבא שלנו", אמר סו. משרד ההגנה בסיאול אמר כי הוא זימן נציג משגרירות יפן כדי להעביר בפניו את המחאה על הצעד.

לפי סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ, מזכיר הממשלה של יפן, יושידה סוגה, אמר כי הוא מודע להודעת קוריאה הדרומית וכי חשוב לשמור על תקשורת בין שתי המדינות. שרי החוץ של שתי המדינות אמורים להיפגש בשולי פורם דאבוס בשוויץ בהמשך היום.

אנשים צופים בשידור על תקרית בין מטוס יפני לספינה דרום קוריאנית, סיאול, קוריאה הדרומית, 23 בינואר 2019. AP
אנשים צופים בשידור על התקרית בסיאול, היום/AP

על היחסים בין שתי בעלות הברית מעיב הכיבוש היפני של קוריאה בין 1910 ל-1945, שבו שועבדו נשים קוריאניות לעבוד כשפחות מין בבתי בושת בזמן המלחמה. המחלוקות ביניהן מעלות חשש מפני הצלחת המאמצים האזוריים לפרק את קוריאה הצפונית מנשקה הגרעיני.

זו לא התקרית הראשונה בין השתיים בתקופה האחרונה - בדצמבר, יפן התלוננה שמשחתת דרום קוריאנית ננעלה על מטוס ריגול יפני. סיאול הכחישה זאת ואמרה כי המטוס התקרב ללא צורך לספינה, שהייתה במשימת חילוץ שגרתית. מאז יום שישי היו שתי טיסות נוספות של כלי טיס יפניים ליד כלי שיט דרום קוריאניים, אך ביפן דווח ביום שני כי השיחות בין הצדדים נעצרו בהחלטת טוקיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully