וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מתנגדי משטר אחראים לפריצה לשגרירות הצפון קוריאנית בספרד

18.3.2019 / 10:58

בוושינגטון פוסט דווח כי ארגון שפועל להפלת שושלת קים היה זה שארגן את הפשיטה על המתחם במדריד בחודש שעבר, שבמהלכה נגנבו מחשבים. עוד דווח כי שום ממשלה זרה לא הייתה מעורבת

אזרחי צפון קוריאה הצביעו בבחירות לפרלמנט המדינה, המנוהל על ידי השליט קים ג'ונג און/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארגון חשאי הפועל להפלת משטרו של קים ג'ונג און בקוריאה הצפונית אחראי לפשיטה על השגרירות בספרד בחודש שעבר - כך דווח בוושינגטון פוסט, מפי גורמים המעורים בתכנון ובביצוע המשימה. לפי הדיווח מיום שישי האחרון, קבוצת "ההגנה האזרחית של צ'אולימה", המכונה גם "מדינת ג'וסון החופשית", התפרסמה אחרי שהעבירה למקום מבטחים את בנו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית שחוסל ב-2017.

בדיווח נאמר כי הארגון לא פעל בשיתוף פעולה עם שום ממשלה, וכי שירותי הביון של ארצות הברית היו מסתייגים במיוחד מלהיות מעורבים בתכנית בשל התזמון הרגיש שלה - לפני הפסגה השנייה בין קים לנשיא דונלד טראמפ בווייטנאם.

לפי דיווחים בתקשורת הספרדית, שאושרו באופן כללי על ידי גורם במשרד החוץ במדריד, קבוצה של אנשים לא מזוהים נכנסו לשגרירות הצפון קוריאנית ב-22 בפברואר, קשרו את אנשי הצוות ולקחו מחשבים ארבע שעות אחרי הפריצה. שום גורם לא קיבל אחריות על כך.בשבוע שעבר דווח בספרד כי ה-CIA היה מעורב בפעולה.

קים יוק צ'ול, ראש צוות המו"מ של קוריאה הצפונית עם ארה"ב, בהאנוי, 23 בפברואר 2019. רויטרס
היה השגריר בספרד. ראש צוות המו"מ הצפון קוריאני קים יוק צ'ול בהאנוי, בחודש שעבר/רויטרס

קבוצת מתנגדי המשטר לא ציינה באתר שלה שום מעורבות בפשיטה, אך ב-25 בפברואר פורסמה הצהרה שלפיה "התקבלו בקשות לעזרה מצד חברים לנשק במדינה מערבית מסוימת". בהצהרה נכתב כי "זהו מצב מסוכן במיוחד, אבל הגבנו". הקבוצה הבטיחה למסור הצהרה חשובה באותו השבוע, אך לא שוחררו שום פרטים על מבצע כלשהו.

ייתכן שהפורצים חיפשו מידע על ראש צוות המשא ומתן של קים, קים יוק צ'ול, שהיה שגריר בספרד בטרם גורש בספטמבר 2017. מומחי מודיעין אמרו כי המחשבים והטלפונים שנתפסו בפשיטה יהיו חיוניים עבור גורמי ביון זרים. במחלקת המדינה סירבו להגיב לדיווח והפנו את השאלות לרשויות בספרד. גם ב-CIA סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully