וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "צפון קוריאה דרשה מיליונים עבור הסטודנט בקומה, טראמפ אישר"

25.4.2019 / 14:46

בוושינגטון פוסט דווח כי נשיא ארה"ב אישר את בקשתה של פיונגיאנג לשלם על הטיפול באוטו וורמבייר, שעונה על ידה ונכנס לתקדמת, לפני שששוחרר ב-2017. ימים לאחר מכן, הוא מת. הנשיא מכחיש

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר להעביר שני מיליון דולר על חשבון שהציגה קוריאה צפונית עבור הטיפול בסטודנט השבוי אוטו וורמבייר, לפני שהושב בתרדמת אחרי 17 חודשי מאסר - כך דווח אתמול (חמישי) בוושינגטון פוסט. לפי הדיווח, הקבלה הועברה לידי השליח של מחלקת המדינה, ג'וזף יון, שעות לפני שוורמבייר בן ה-22 הוטס מפיונגיאנג ב-13 ביוני 2017. הוא מת שישה ימים לאחר מכן.

שני גורמים המעורים בנושא, שדיברו בעילום שם, אמרו כי השליח האמריקני, שנשלח כדי להשיב את וורמבייר, חתם על הסכם לתשלום על הטיפול הרפואי בהתאם להוראה שקיבל מטראמפ. החשבון נשלח למשרד האוצר, אך לא שולם לאורך 2017. לא ברור אם הממשל שילם עליו בהמשך.

"אנחנו לא מגיבים על משא ומתן לשחרור חטופים, מה שהפך אותו לכל כך מוצלח תחת הממשלה הזה", אמרה דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, לרויטרס. השליח המיוחד אמר גם הוא שהוא אינו יכול להגיב בנושא, אבל בריאיון עם CNN אמר כי הוא קיבל הוראות כלליות להבטיח בכל האמצעים שעומדים לרשותו את שובו של וורמבייר, וכי הוא הבין שהם הגיעו ישירות מהנשיא. לדבריו, הוא עבד בצמוד עם שר החוץ הקודם, רקס טילרסון. השליח המיוחד הבין כי בשחרורם של אסירים אמריקנים קודמים, הועבר כסף שהוצדק כ"עלות רפואית", אבל הוא לא פירט.

כיממה לאחר מכן, הנשיא הכחיש את הדיווח.

אוטו וורמבייר, סטודנט אמריקני, מובל למעצר בקוריאה הצפונית, מרץ 2016. רויטרס
מת שישה ימים אחרי שהוחזר לארה"ב. וורמבייר במעצר בצפון קוריאה, 2016/רויטרס

בוושינגטון פוסט דווח כי פרד וורמבייר, אביו של אוטו, אמר כי זה נשמע "כמו כופר", אך בשיחה עם רויטרס הוא סירב להגיב על הדיווח או לאשר כי הוא אכן אמר את הדברים הללו. הוריו של וורמבייר תקפו בחריפות את טראמפ אחרי שאמר כי הוא מאמין שמנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לא ידע על היחס שניתן לבנם.

הוא אף שיבח את מנהיגתו של הרודן, גם אחרי קריסת השיחות שלהם בפסגה השנייה שקיימו, בווייטנאם בחודש פברואר. אחרי הביקורת שספג הנשיא, הוא אמר כי קוריאה הצפונית אחראית למותו של הסטודנט מווירג'יניה, שביקר את קוריאה הצפונית כתייר. הוא נכלא בינואר 2016, אחרי שנשלח ל-15 שנות מאסר של עבודת פרך בשל ניסיון לגנוב שלט תעמולה מהמלון שבו שהה.

בדצמבר, בית משפט בארצות הברית הורה לקוריאה הצפונית לשלם יותר מחצי מיליארד דולר פיצויים על העינויים שהעבירה את וורמבייר ועל מותו. רופא באוהיו אמר כי וורמבייר מת בשל מחסור בחמצן ודם במוחו, אולם בפיונגיאנג מכחישים כי הם עינו אותו וטוענים כי הוא מת מהרעלה ומבליעת כדור שינה.

(עדכון ראשון: 22:31)

עוד באותו נושא

"השמיע קולות לא אנושיים": עינויי הסטודנט האמריקני בצפון קוריאה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ וקים ג'ון און בהאנוי, ויאטנים 27 בפברואר 2019. רויטרס
שיבח את מנהיגותו של הרודן. טראמפ וקים בפסגה בהאנוי, פברואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully