וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השמיע קולות לא אנושיים": עינויי הסטודנט האמריקני בצפון קוריאה

בריאיון ראשון מאז מות בנם, סיפרו הוריו של אוטו וורמבייר על המצב הקשה שבו היה לאחר חזרתו לארה"ב. "הגיע הזמן לספר את האמת", אמרו, "קים ומשטרו פגעו בו בכוונה, זו לא הייתה תאונה"

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

"קוריאה הצפונית עינתה את בננו באופן שיטתי" – כך סיפרו אמש (שלישי) פרד וסידני וורמבייר, הוריו של אוטו וורמבייר, הסטודנט האמריקני ששב בתרדמת אחרי ששוחרר מהכלא בקוריאה הצפונית. בריאיון ראשון מאז מות בנם אמרו ההורים לרשת "פוקס" כי הם מרגישים ש"הגיע הזמן לספר את האמת" על המצב הקשה שבו חזר אוטו לארצות הברית.

וורמבייר נכלא בינואר בשנה שעברה לאחר שהורשע בגניבת שלט תעמולה. הרשויות בקוריאה הצפונית טענו כי הוא לקה בזיהום במהלך מאסרו כתוצאה ממחלה ושקע בתרדמת. מותו נקבע בבית חולים באוהיו בחודש יוני האחרון, כשבוע לאחר שהוחזר לארצו.

"קים ומשטרו פגעו באוטו באופן מכוון, זו לא הייתה תאונה", אמר האב על מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. כשאוטו שב לארצות הברית, "הוא זז בפראות, ילל והשמיע קולות לא אנושיים. ראשו היה מגולח, הוא היה חירש ועיוור".

עוד בנושא:
"השלים את המסע הביתה": הסוף הטראגי של הסטודנט ששב מצפון קוריאה
השבוי האמריקני שב מצפון קוריאה בתרדמת: "המשטר המצורע אחראי לכך"

אוטו וורמבייר, סטודנט אמריקני, מובל למעצר בקוריאה הצפונית, מרץ 2016. רויטרס
"הוא היה חרש ועיוור". וורמבייר בשבי קוריאה/רויטרס

האב הוסיף כי הזרועות והרגליים של בנו "איבדו את צורתן", והייתה לו צלקת גדולה ברגל. "השיניים התחתונות שלו נראו כאילו מישהו לקח מלקחיים וסידר אותן מחדש". לטענתו, המדינה נטשה את בנו ואת המשפחה. "לא העבירו לנו שום מידע על הסיבה למותו", אמר.

המשפחה סירבה לבצע נתיחה לאחר המוות משום שלדבריה, "אוטו סבל מספיק". האם אמרה כי פיונגיאנג שחררה לבסוף את בנה ושלחה אותו חזרה לארצות הברית בשל מצבו. "הם לא רצו שהוא ימות על אדמתם", אמרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לריאיון של ההורים בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. "זה היה ריאיון נהדר", כתב טראמפ, "העינויים שאוטו עבר בקוריאה הצפונית הם מעבר למה שניתן לתאר".

לאחר המקרה הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי נאסר על אזרחי ארצות הברית לנסוע לקוריאה הצפונית. האיסור נכנס לתוקף בתחילת החודש. עוד נמסר כי על אזרחים אמריקנים השוהים במדינה לעזוב אותה. מי שיבקשו לנסוע למדינה המבודדת יזדקקו להוציא אישור מיוחד שיוענק במקרים מצומצמים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully