וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוי האמריקני שב מצפון קוריאה בתרדמת: "המשטר המצורע אחראי לכך"

אוטו וורמבייר חזר לחיק משפחתו, שגילתה על מצבו החמור רק לאחרונה. לפי פיונגיאנג, הוא לא התעורר מכדור שינה שניתן לו לאחר שחלה בשיתוק נדיר. "רוצים שכול העולם ידע על ההתאכזרות כלפינו", אמרו הוריו. בממשל טראמפ לא התייחסו למצבו הבריאותי

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: ורד לידני

אוטו וורמבייר, הסטודנט האמריקני ששוחרר מהכלא של קוריאה הצפונית ושב הלילה (רביעי) לארצות הברית נותר בתרדמת. המשטר בפיונגיאנג טוען כי לאחר משפטו במרץ שעבר, אז נגזרו עליו 15 שנות מאסר אחרי שניסה לגנוב שלט תעמולה, הוא חלה וקיבל כדור שינה - ומאז לא התעורר.

עם נחיתתו באוהיו אתמול, פונה וורמבייר בן ה-22 למרכז הרפואי של אוניברסיטת סינסינטי. הוא למד באוניברסיטת וירג'יניה בטרם יצא לטיול במדינה המבודדת. הוריו של אוטו, פרד וסינדי, אמרו לאחר שובו של בנם כי "הם רוצים שכל העולם ידע שהמשטר המצורע הזה התאכזר והתעמר אלינו ואל הבן שלנו".

לקריאה נוספת בנושא
צפון קוריאה שחררה סטודנט אמריקני שנשלח ל-15 שנות מאסר
דניס רודמן חוזר לקוריאה הצפונית: "בטוח שטראמפ שמח שאני כאן"

אוטו וורמבייר, סטודנט אמריקני, מובל למעצר בקוריאה הצפונית, מרץ 2016. רויטרס
הוריו גילו על מצבו רק לפני שבוע. וורמבייר מובל למשפטו, מרץ 2016/רויטרס

הם סיפרו לוושינגטון פוסט כי נודע להם שהוא נמצא במצב הזה מאז מרץ אשתקד. "למדנו על כך רק בשבוע שעבר", אמרו. לדבריהם, הוא חלה בבוטוליזם, מחלה נדירה שגורמת לשיתוק, זמן קצר לאחר משפט הראווה שלו. השלטונות בפיונגיאנג נתנו לו כדור שינה, ומאז הוא נותר בתרדמת. בחודש שעבר סיפרו ההורים לרשת CNN כי הם לא יצרו קשר עם בנם זה יותר משנה.

בממשלו של דונלד טראמפ, שמפעיל לחץ על קוריאה הצפונית בסוגיית הגרעין והטילים שלה, לא התייחסו למצבו של וורמבייר. שר החוץ רקס טילרסון, שחשף את דבר שחרורו, רק אמר כי הדבר בוצע בהוראת הנשיא וכי הוא שמח שוורמבייר יוכל להתאחד עם משפחתו. הוא סירב לפרט על מצבו או על הדרך שבה התאפשר השחרור.

לארצות הברית אין יחסים דיפלומטיים עם קוריאה הצפונית, והיא מנהלת מגעים הומניטריים עמה דרך שבדיה. פיונגיאנג מחזיקה עוד שלושה אזרחים אמריקנים - שלושתם ממוצא קוריאני. לרוב היא מנסה לנצל זאת כדי להשיג פשרות מוושינגטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מטוס ובו הסטודנט האמריקני שהוחזק בשבי של קוריאה הצפונית בנמל התעופה באוהיו, 13 ביוני 2017. רויטרס
פונה לטיפול רפואי. המטוס ובו וורמבייר/רויטרס

וורמבייר היה סטודנט לכלכלה כשהגיע לביקור בקוריאה הצפונית עם קבוצת תיירים. הוא נעצר ב-2 בינואר אשתקד וחודש לאחר מכן הופיע במסיבת עיתונאים שבה הודה כי גנב שלט תעמולה כ"פרס" עבור כנסייה בארצות הברית. הוא אמר, ככל הנראה תחת לחץ של השלטונות, כי "מטרתו הייתה לפגוע במוטיבציה ובמוסר העבודה של העם הקוריאני". אחרי משפט קצר ב-16 במרץ באותה שנה, הוא נשלח ל-15 שנות מאסר בשל "פשעים נגד המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully