וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה שחררה סטודנט אמריקני שנשלח ל-15 שנות מאסר

13.6.2017 / 17:41

טילרסון אמר כי אוטו וורמבייר, שהורשע במרץ אשתקד בעבירות נגד המשטר בדרך חזרה לארה"ב. הוא לא פירט על מצבו הבריאותי, אך הוריו אמרו כי הוא בתרדמת. "מחכים לראות אותו בבית". עוד שלושה אמריקנים מוחזקים בידי פיונגיאנג

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית שחררה סטונדט אמריקני שנשלח ל-15 שנות מאסר בשל "עבירות נגד המדינה" - כך הודיע היום (שלישי) שר החוץ האמריקני רקס טילרסון. לדבריו, אוטו וורמבייר, בן 22, נמצא בדרכו חזרה לארצות הברית כדי להתאחד עם משפחתו. לא נמסרו פרטים נוספים על שחרורו ועל מצבו, אך הוריו סיפרו לוושינגטון פוסט כי הוא בתרדמת.

"הבן שלנו מגיע הביתה", אמרו הוריו. "ברגע זה, אנחנו מתייחסים לכך כאילו שהוא עבר תאונה. אנחנו מחכים לראות את בנינו הלילה". וורמבייר הוא סטודנט באוניברסיטת וירג'יניה, שנידון למאסר במרץ שעבר אחרי שהודה בדמעות בשידור חי כי גנב שלט תעמולה של המשטר.

ההכרזה על השחרור הגיעה ברקע ביקורו של כוכב ה-NBA לשעבר דניס רודמן בקוריאה הצפונית, שם כבר ביקר בעבר, אך הוא אמר כי אין בכוונתו להעלות את נושא השבויים האמריקנים. גורם אמריקני אמר לרויטרס כי ביקורו של רודמן היה על דעת עצמו ולא אושר בידי טראמפ.

לקריאה נוספת בנושא
צפון קוריאה אישרה כי עצרה פרופסור אמריקני: "חתר תחת המשטר"
קוריאה הצפונית: אזרח אמריקני הודה ב"ריגול שאין לו מחילה"

סטודנט אמריקני שנעצר בקוריאה הצפונית הודה כי גנב שלט במלון - ופרץ בבכי. רויטרס
בדרך הביתה. וורמבייר מודה ב"פשעיו", בשנה שעברה/רויטרס

טילרסון מסר בהצהרה כי מחלקת המדינה הבטיחה את שחרורו של וורמבייר בהוראת הנשיא דונלד טראמפ. שר החוץ האמריקני הוסיף כי משרדו ממשיך לפעול למען שלושת האזרחים האמריקנים הנוספים שמוחזקים בידי המדינה הקומוניסטית המבודדת, שלה אין יחסים רשמיים עם וושינגטון.

השחרור הושלם חרף המתיחות הרבה בין ארצות הברית ובעלות בריתה לבין קוריאה הצפונית, שממשיכה בפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה. בשימוע בקונגרס אמר טילרסון כי וושינגטון ממשיכה לפעול כדי למנוע אספקת דלק ונפט מפיונגיאנג והוסיף כי היא שוקלת הטלת סנקציות על מי שמקיים עמה עסקים. "הגרעין הצפון-קוריאני הוא הסכנה הגדולה ביותר על העולם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully