וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: שיחות הגרעין עם ארה"ב בסכנה בשל תרגיל צבאי עם הדרום

16.7.2019 / 13:39

בפיונגיאנג מזהירים כי חידוש המו"מ עם וושינגטון מוטל בספק לאור התמרון המתוכנן לחודש הבא על אדמת השכנה מדרום. "זאת הכנה למלחמה"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

קוריאה הצפונית הזהירה היום (שלישי) כי שיחות הגרעין עם ארצות הברית נמצאות בסכנה בשל תרגיל צבאי מתוכנן עם הדרום. אחרי הפסגה המאולתרת בחודש שעבר בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין מנהיג הצפון קים ג'ונג און בגבול הקוריאות, הם הסכימו להתניע את המשא ומתן מחדש אחרי שזה קרס בפסגת וייטנאם בפברואר.

ואולם, בפיונגיאנג אמרו כי התרגיל המתוכנן לחודש הבא, "דונג מנג", הוא "הכנה למלחמה". דובר של משרד החוץ מסר בהצהרה שהוקראה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית כי "נקבל החלטה בנוגע לשיחות העבודה עם ארצות הברית כשנראה את הצעדים הבאים שלה".

קוריאה הצפונית רואה בתרגילים המשותפים הללו איום עליה, וטראמפ השעה את חלקם אחרי הפסגה הראשונה עם קים בסינגפור אשתקד כצעד בונה אמון. מנגד, שתי בעלות הברית ממשיכות לקיים תרגילים בהיקף מצומצם יותר.

"זה ברור שהתרגילים הם אימון בזמן אמת, חזרה לקראת מלחמה למחיצת הרפובליקה שלנו", אמר הדובר. הוא ציין כי טראמפ הבטיח בפגישה האחרונה עם קים לעצור את התרגילים הללו. "משום שארצות הברית לא עומדת בהתחייבות שלה, הסיבה שלנו להישאר מחויבים להסכם מתפוגגת".

מאז הפסגה בסינגפור, לא ערכה קוריאה הצפונית ניסויים גרעיניים או שיגורים של טילים בין-יבשתיים, אולם כן בטילים לטווח קצר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און, 30 ביוני 2019. רויטרס
טראמפ וקים בגבול הקוריאות, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully