וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החוצפה הישראלית היא מודל": הנשיא ריבלין נפגש עם נשיא דרום קוריאה

15.7.2019 / 10:08

נשיא המדינה נפגש עם הנשיא מון ג'ה אין, במעונו הרשמי בסיאול. השניים דנו בשיתופי הפעולה הנרקמים בין המדינות ובהשלמת הסכם הסחר החופשי, שיתרום בעתיד להשקעות במסחר ובפיתוחים טכנולוגיים. ריבלין: " הפכנו כל אתגר להזדמנות - זה הסוד האמיתי לצמיחתנו כמדינות"

צילום: לשכת העיתונות המשפטית

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש היום (שני) עם נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, לפגישת עבודה מדינית, שנערכה ב"בית הכחול", מעונו הרשמי של הנשיא בבירה סיאול. בסיום פגישתם, נחתמו בין המדינות מזכרי הבנות בתחום האנרגיה והחינוך בנוכחות הנשיאים. לאחריה, אירח הנשיא הקוריאני את הנשיא ריבלין לארוחת צהריים רשמית.

בפגישתם שוחחו הנשיאים על אודות הקשר המתחזק בין המדינות ועל שיתופי הפעולה אותם ניתן להרחיב. הנשיא הדרום קוריאני פתח בדברי תנחומים אל הנשיא על מותה של נחמה רעייתו. הנשיא הודה לו ואף סיפר כי נחמה ציפתה מאוד להגיע למפגש עם הנשיא ורעייתו. בהמשך דבריו, הזמין הנשיא את נשיא קוריאה הדרומית ורעייתו לביקור רשמי בישראל בקרוב.

"אני מאמין שישראל וקוריאה הדרומית יכולות לעבוד יחד ולהפיץ את יתרונות הטכנולוגיה והחדשנות בכל רחבי המזרח התיכון," אמר הנשיא ריבלין, וקרא לנשיא לנישא מון ג'ה-אין לשלב ידיים ולעבוד יחד "לקירוב הכלכלות שלנו, המדינות שלנו והעמים שלנו. כאן איתי מיטב המוחות שלנו, ראשי האוניברסיטאות הטובות בישראל, מערכת ההשכלה הגבוהה והאקדמיה למדעים ולרוח; מנהיגים מהמגזר הציבורי והפרטי, בתחומי ההיי-טק, סייבר, בריאות וביטחון. מי יתן ונעמול יחד למען הניסים שאנחנו יכולים לחולל יחד".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בפגישת עבודה מדינית עם  נשיא דרום קוריאה מון ג'ה אין בסיאול, יולי 2019. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
״ישראל וקוריאה חולקות ערכים דמוקרטיים וכלכליים משותפים". ריבלין ומון בפגישתם בסיאול, קוריאה הדרומית/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לאור האתגרים הביטחוניים הדומים, ציין הנשיא ריבלין כי קיים פוטנציאל להידוק שיתוף הפעולה, וישראל תשמח לחלוק בתובנות ובידע שנצבר נוכח ההתמודדות עם האיומים השונים. עוד ביקש להביע הערכה על תרומתה של קוריאה הדרומית ליציבות המזרח התיכון ולכוחות השלום הבינלאומיים.

הנשיא מון ג'ה-אין אמר כי מדינת ישראל מהווה בעיניו השראה וכי הוא מביט בהשתאות על ההישגים אותם צברה לאורך שנות קיומה. "מערכת החינוך שלכם והחוצפה הישראלית המפורסמת מהווים עבורנו מודל," אמר הנשיא הדרום קוריאני, והוסיף כי הוא מקווה להשלים בעתיד את הסכם הסחר החופשי, ובכך להרחיב את שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות.

נשיא המדינה ראובן ריבלין בפגישת עבודה מדינית עם  נשיא דרום קוריאה מון ג'ה אין בסיאול, יולי 2019. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין: "מי יתן ונעמול יחד למען הניסים שאנחנו יכולים לחולל יחד". נציגי המדינות בפגישה בסיאול, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

עוד אמר הנשיא מון כי "ישראל וקוריאה חולקות ערכים דמוקרטיים וכלכליים משותפים ויחסינו הולכים ומתהדקים לאורך השנים החל מכינון הקשרים ב-1962. קשרינו הביליטראליים הגיעו לשיאים חדשים ולקשרי מסחר של כ-2.7 מיליארד דולר בשנה שעברה. התקדמנו מאוד גם בקשרים המסייעים לפתח את החדשנות, בעיקר בתחום הרכבים האוטונומיים בזכות קרן הפיתוח המשותפת שהממשלות שלנו מממנות יחד משנת 2001".

בארוחת הצהריים שסעדו השניים העניק הנשיא למקבילו הדרום קוריאני את מסכת "בבא קמא" לאור העניין הרב והלימוד המעמיק שמתקיים בתלמוד בקוריאה הדרומית. "האוכלוסיות היהודיות הקוריאניות מבוססות על חינוך ועל לימוד מקורות הידע הקדומים, כולל התלמוד, שתענוג עבורי להעניק לך ובכל עת לאלו המבקשים לרכוש ידע ורעיונות חדשים. אני מאמין שאם נעבוד ביחד, נלמד הרבה אחד מהשני," סיכם הנשיא ריבלין.

נשיא המדינה ראובן ריבלין בפגישת עבודה מדינית עם  נשיא דרום קוריאה מון ג'ה אין בסיאול, יולי 2019. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין הודה לנשיא מון על תרומתו ליציבות המזרח התיכון. ריבלין ומון, בסיאול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully