וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים אחרי הפסגה, צפון קוריאה זועמת: "ארה"ב עוינת יותר ויותר"

4.7.2019 / 8:41

המשלחת הצפון קוריאנית לאו"ם זעמה על מכתב ששלחה וושינגטון, יחד עם מדינות אחרות, ובו דרשה ליישם את הסנקציות. זאת ימים אחרי הפגישה בין טראמפ לקים. "ארה"ב אובססיבית עם הסנקציות"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

קוריאה הצפונית האשימה הלילה (רביעי) את ארצות הברית בכך שהיא "מתעקשת יותר ויותר על פעולות עוינות" נגדה, זאת ימים אחדים בלבד אחרי המפגש בין מנהיגה קים ג'ונג און לנשיא דונלד טראמפ.

הגינוי פורסם על ידי המשלחת של המדינה הקומוניסטית לאו"ם, בתגובה לטענה האמריקנית ולפיה פיונגיאנג הפרה את הרף שהוטל עליה ביבוא נפט מזוקק ולמכתב שנשלח בסוף החודש שעבר לחברות האו"ם שבו הן נקראו ליישם את הסנקציות על קוריאה הצפונית. המכתב נשלח על ידי ארצות הברית, בריטניה וצרפת - כולן חברות קבועות במועצת הביטחון - ועל ידי גרמניה.

"אי אפשר להתעלם מהעובדה שמשחק המכתב המשותף הזה נעשה על ידי שגרירות ארצות הברית באו"ם בהנחיית מחלקת המדינה, באותו היום בדיוק שבו הנשיא טראמפ הציע להיפגש", אמרו בנציגות הצפון קוריאנית. עם זאת, המכתב, שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס, נשלח למעשה ב-27 ביוני. החתומות עליו קראו לכל חברות האו"ם ליישם את העיצומים הדורשים את החזרתם של כל העובדים הצפון קוריאנים עד 22 בדצמבר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און, 30 ביוני 2019. רויטרס
טראמפ וקים באזור הגבול המפורז, ראשון/רויטרס

ביום ראשון היה טראמפ לנשיא ארצות הברית הראשון שחצה את אזור הגבול המפורז המפריד בין הקוריאות, ואף חצה את הגבול לזמן קצר. השניים הסכימו לחדש את שיחות הגרעין בין המדינות, שקרסו בפברואר במהלך הפסגה השנייה ביניהם.

"זה די מגוחך שארצות הברית ממשיכה להתנהג באובססיביות עם הסנקציות וקמפיין הלחץ נגד הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה, ולחשוב שהסנקציות הן התרופה לכל הבעיות", אמרו הצפון קוריאנים. "על כל החברות באו"ם לעמוד בנחישות נגד הניסיונות המכוונים של ארצות הברית לפגוע באווירה החיובית שנוצרה בחצי האי הקוריאני בדרך לא קלה".

מועצת הביטחון של האו"ם הטילה סנקציות רבות על קוריאה הצפונית מאז 2006, בעקבות פיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה. בין היתר, נאסר עליה לייצא פחם, מתכנת, עופרת, טקסטיל, מאכלי ים והוטלו עליה מגבלות ביבוא נפט מזוקק ומוצרי דלקים.

ארצות הברית, בגיבוי עשרות מדינות נוספות, אמרה לוועדת הסנקציות בחודש שעבר כי קוריאה הצפונית הפרה את מגבלת 500 אלף החביות השנתית שהוטלה עליה בדצמבר 2017, בעיקר דרך עסקאות בים. רוסיה וסין, בעלות בריתה של קוריאה הצפונית, דחו מהלך שקידמה ארצות הברית לדרוש עצירה מוחלטת של כל משלוח הדלק המזוקק לפיונגיאנג. הן תומכות בהקלה הדרגתית של הסנקציות, בעוד שארצות הברית מתעקשת, לפחות בשלב זה, להשאיר אותן עד לפירוק כל התכנית.

עם זאת, בניו יורק טיימס דווח כי בכירים בממשל טראמפ שוקלים אופציה של "הקפאת" תכנית הגרעין של פיונגיאנג, שהיא למעשה הכרה בהיותה של קוריאה הצפונית מדינה גרעינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully