וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: שיגור הטילים - אזהרה רצינית לסיאול

26.7.2019 / 13:06

כלי התקשורת בפיונגאינג פרסמו כי קים פיקח על הניסוי שכלל נשק טקטי מונחה מסוג חדש, שנועד לשלוח מסר מאיים לקוריאה הדרומית. זאת בעקבות תכניותיה של השכנה מדרום לקיים תרגילים צבאיים בשיתוף ארה"ב, ממנה רכשה מטוסי קרב מתקדמים

קים מבקר באתר צוללות בצפון קוריאה/רוייטרס

יום לאחר ששיגרה שני טילים שהרעידו את אסיה, קוריאה הצפונית הודיעה היום (שישי) כי המנהיג קים ג'ונג און פיקח על הניסוי שכלל נשק טקטי מונחה מסוג חדש. השיגור נועד לשלוח "אזהרה רצינית" לקוריאה הדרומית לאור כוונותיה לערוך תרגילים צבאיים משותפים עם ארצות הברית.

כלי התקשורת במדינה ציטטו את קים והונחו להפנות את הדברים אל "מחרחרי המלחמה" בדרום. עם זאת, בפיונגיאנג נמענו משימוש בהתבטאויות חריפות נגד ארצות הברית, שאיפיינו הצהרות קודמות. זאת, ככל הנראה, כאיתות אפשרי כי קים מעוניין לשמור על המאמצים הדיפלומטיים בין שתי המדינות.

בקוריאה הצפונית זעמו על כך ששכנתם מדרום רכשה מטוסי קרב מתקדמים מארצות הברית ומתכנית האימונים המשותפת בקיץ הקרוב. בפיונגאינג טוענים כי מדובר בתרגול לקראת פלישה והוכחה לעוינות כלפיה מצד וושינגטון וסיאול, שדוחות זאת. על אף שהן צמצמו את היקף האימונים שלהן, ארצות הברית וקוריאה הדרומית מסרבות לעצור אותן לחלוטין.

שיגור הטיל קצר הטווח בקוריאה הצפונית - 25/7. רויטרס
שיגור הטיל הטקטי המונחה על ידי קוריאה הצפונית, אתמול/רויטרס

אחרי שצפה בשיגור הטילים, אמר קים כי הם "קשים ליירוט" בשל "גובהו הנמוך של מסלול הטיסה של הטיל הטקטי המונחה". בסוכנות הידיעות המרכזית של קוריאה צוטט המנהיג מתפאר כי מערכת הטילים המתקדמת שברשותו היא בעלת חשיבות עצומה בחיזוק כוחה הצבאי והבטחת ביטחונה של מדינתו.

רמטכ"ל צבא קוריאה הדרומית אישר אתמול כי קוריאה הצפונית שיגרה שני טילים קצרי טווח מהחוף המזרחי של המדינה באזור העיר וואנסון. זהו ניסוי הטילים הראשון של המשטר מאז שמנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הסכימו לחדש את השיחות בפסגה בתחילת החודש, אך השיגורים, הראשונים מאז, עשויים לסכל זאת.

גורם במשרד ההגנה בקוריאה הדרומית אמר כי לפחות אחד משני הטילים היה מדגם חדש שפותח לאחרונה, ועבר מרחק של כ-690 ק"מ. הטיל הנוסף עבר מרחק של 430 ק"מ לפני שנחת בים, באזור החוף המזרחי.

קים גו'נג און צופה בשיגור הטיל קצר הטווח בקוריאה הצפונית - 25/7. רויטרס
קים ג'ונג און מפקח על ניסוי הטילים, אתמול/רויטרס

ניסוי הטילים הבליסטיים יכול להיות הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, האוסרת על קוריאה הצפונית להשתמש בטכנולוגיה כזו. פיונגיאנג דוחה את האיסור, ורואה בו פגיעה בזכותה להגן על עצמה.

כשנשאל מה המסר של ממשל טראמפ לאור ניסוי הטילים, אמר שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו בריאיון לפוקס ניוז, כי לפני תחילת המו"מ בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית, עסקה פיונגיאנג בפעילות "מסוכנת הרבה יותר עבור אמריקה, יפן וקוריאה הדרומית".

פומפאו אמר כי בפגישת קים וטראמפ בסוף חודש יוני, הסכים שליט קוריאה הצפונית "להימנע משיגור טילים בליסטיים לטווח הבינוני והארוך", ו"להחזיר את צוות המו"מ שלו למשחק". פומפאו הוסיף כי התחדשות השיחות עדיין אפשרית, "אתה יודע, הרבה מדינות 'עושות פוזות' לפני שהן מגיעות לשולחן", אמר בריאיון.

פיונגיאנג ביצעה במאי האחרון שיגור טילים לטווח קצר זהה, ניסוי ראשון מאז שיגור הטילים הבליסטיים הבין יבשתיים ב-2017. טראמפ הגיב אז באומרו כי הוא מאמין שקים לא יעשה דבר שיכול לסכן את סיכויי ארצו ליחסים דיפלומטיים טובים יותר. הוא צייץ בזמנו כי קים "יודע שאני איתו ולא רוצה להפר את ההבטחה שלו".

(עדכון ראשון: 06:12)

שיגור הטיל קצר הטווח בקוריאה הצפונית - 25/7. רויטרס
ניסוי הטילים הראשון מאז פגישתם של קים וטראמפ. שיגור הטיל, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully