וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקלה בטיחותית חמורה": ארבעה חיילים נפצעו משיגור רקטה בתרגיל

27.6.2019 / 9:30

באירוע חריג בתרגיל פלוגתי בבית הספר להנדסה צבאית בצוקי עובדה, רקטה הופעלה מסיבה שאינה ברורה, ופצעה קל שני קצינים ושני חיילים. שניים מהם פונו לבית החולים לאחר שנכוו בפניהם. קצין ההנדסה הראשי עצר את השימוש ברקטת צפע חי"ר. דובר צה"ל: "תפעול מקצועי לקוי"

רקטת צפע חי"ר. 26 ביוני 2019. אתר צה"ל, אתר רשמי
עוד לא ברור מה יזם את שיגור הרקטה. צפע חי"ר/אתר רשמי, אתר צה"ל

פרסום ראשון: שני חיילים ושני קצינים נפצעו שלשום (שלישי) באורח קל מרקטה שהופעלה מסיבה לא ברורה, וגרמה לפיצוץ בסמוך לצוות ההפעלה, במהלך תרגיל פלוגתי של בית הספר להנדסה צבאית בצוקי עובדה. לפי גורמי צבא, בנס לא נהרגו חיילים. הפצועים פונו למרפאת הבסיס ושניים מהם, שנכוו בפניהם, נזקקו לפינוי לבית החולים סורוקה בבאר שבע להמשך טיפול.

בנוסף לכך, התקרית הוגדרה "כתקלה בטחותית חמורה" לפי גורמים בצבא. בנושא נפתח תחקיר, אך עוד לא ברור מה יזם את שיגור הרקטה. קצין הנדסה ראשי, תת-אלוף אילן סבג, הורה לעצור את כל השימוש באימונים ברקטה צפע חי"ר עד לסיום התחקיר בנושא.

עוד בנושא וואלה! NEWS:
"ילד שכל אחד היה רוצה": נכדו של אריאל שרון סיים קורס טייס
שלושה מסתננים חצו את גבול ישראל מירדן; חשד כי מדובר בפועלים זרים
מסר לאיראן וחיזבאללה: תרגיל הענק של צה"ל שדימה לחימה בלבנון

סיום תרגיל צבאי נרחב ורב-זרועי לתרגול תרחישי מוכנות בזירה צפונית. דובר צה"ל, אתר רשמי
התקרית הוגדרה "כתקלה ביטחונית חמורה". חיילי צה"ל בתרגיל נרחב בזירה הצפונית/אתר רשמי, דובר צה"ל

במהלך התרגיל הפלוגתי נערכו לשיגור הרקטה המכונה צפע חי"ר. מדובר ברקטה המלאה בחומר נפץ הודף המחוברת לשרשרת ועליה מטעני חבלה רבים בעלי עוצמה. היא משוגרת באמצעות משגר לעבר המטרה וגוררת אחריה את השרשרת כדי להפעיל שדה מוקשים או מטרת אחרות.

צפע חי"ר משמש בעיקר לפעילות בשטח בנוי אך היו לו שימושים חורגים בעבר כמו השמדת מכונית מחבלי חיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה. כמו כן, הגרסה הרחבה היא צפע שריון (צפ"ש) הכוללת מטעני חבלה כבדים יותר. הרקטה נגררת אחרי נגמ"ש או טנק שגוררים אותה לשטחי הלחימה.

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך תרגיל שהתרחש אמש בבסיס בדרום הארץ נפצעו שני קציני צה"ל ושני לוחמים נוספים באורח קל מפיצוץ של אמצעי חבלה כתוצאה מתפעול מקצועי לקוי". עוד נמסר כי "שניים מהפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. לאחר האירוע, התקבלה על ידי קצין הנדסה קרבית ראשי, הנחיה שלא להשתמש באמצעי צפע חי"ר באימוני חיל הנדסה, עד לסיום התחקיר והצגת ממצאיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully