וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה מסתננים חצו את גבול ישראל מירדן; חשד כי מדובר בפועלים זרים

21.6.2019 / 10:28

כוחות צה"ל מחטיבת הערבה הוקפצו לסריקות לאחר שהתגלו עקבות באזור הגבול אולם החשודים לא נמצאו. המסתננים הגיעו לכביש הערבה שם ככל הנראה המתין להם רכב ונעלמו. גורמי צבא טענו כי לא מדובר באירוע בודד אלא בתופעה שהתחדשה בשנה האחרונה

גשש באזור רצועת עזה, מאי 2014. איליה יפימוביץ', GettyImages
גשש צה"ל בגבול ירדן/GettyImages, איליה יפימוביץ'

שלושה מסתננים מירדן חצו הלילה (שישי) את הגבול לכיוון ישראל, הגיעו לכביש הערבה שם ככל הנראה המתין להם רכב ונעלמו. במהלך פתיחת ציר בבוקר בחטיבת הערבה שבעוצבת אדום התגלו כמה עקבות סמוך לגבול ישראל-ירדן, וכוחות צבא הוקפצו למקום ופתחו בסריקות במשך שעות ארוכות אולם לא מצאו את השלושה. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע בבדיקה.

חדירת השלושה מצטרפת לתקרית נוספת השבוע בגבול הירדני בצפון הערבה, כשביום שלישי השבוע חדר ירדני לגבול כשהוא חמוש בסכין, נתפס על ידי לוחמים לאחר שעבר את הגדר והועבר לחקירה.

בתוך כך, טוענים גורמי צבא כי לא מדובר באירוע בודד אלא בתופעה של השנה האחרונה, שמוגרה הודות לשיתוף הפעולה ההדוק בין ירדן לישראל, אך חזרה בחודשים האחרונים. הגורמים ציינו כי מדובר בהברחה של פועלים סינים, טורקים וגיאורגים שמחפשים מקומות עבודה בישראל ולא באזרחים ירדנים. באזור הגבול הזה אין גדר מערכת גבוהה שביכולתה לעצור את ההסתננויות כמו בגבול מצרים.

במערכת הביטחון העריכו בשנים האחרונות כי הגבול עם ירדן יהפוך לקרקע פורייה לחדירות, לאחר שהסתיימה בניית הגדר לאורך הגבול עם מצרים, שנועדה למנוע חדירת אלפי מסתננים מסיני. על אף המספרים הנמוכים באופן יחסי, החשש מפיגועי טרור של ארגונים שונים משטח הממלכה ההאשמית המשיך לרחף מעל האזור.

עוד בוואלה! NEWS:
מלוכלכים וגדושים בפסולת מפלסטיק: היכן החופים הנקיים ביותר בארץ?
דיווח: טראמפ אישר תקיפה באיראן - וחזר בו ברגע האחרון
ראש ממשלת בריטניה הבא: בוריס ג'ונסון או המחליף שלו במשרד החוץ

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully