וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת בריטניה הבא: בוריס ג'ונסון או המחליף שלו במשרד החוץ

20.6.2019 / 1:30

ראש עיריית לונדון ושר החוץ לשעבר יתמודד בסיבוב המכריע בבחירות המקדימות של המפלגה השמרנית מול ג'רמי האנט, המכהן כעת בתפקיד. זאת לאחר שג'ונסון ניצח את האנט בפער גדול בסבב הבחירות החמישי. המנצח מבין השניים יקבל על עצמו את המשימה להשלים את הליך הברקזיט

צילום: רויטרס, עריכה: רן רזניק

שר החוץ לשעבר של בריטניה ואחד ממנהיגי מחנה הברקזיט, בוריס ג'ונסון, יתמודד בסיבוב המכריע בבחירות המקדימות של המפלגה השמרנית מול ג'רמי האנט, שהחליף אותו בתפקיד. השניים נותרו אתמול (חמישי) המועמדים היחידים במרוץ לרשת את ראשת הממשלה המתפטרת תרזה מיי, ולקבל לידיהם את המשימה להשלים את הליך הפרישה מהאיחוד האירופי. ג'ונסון, על אף סקנדלים רבים שבהם היה מעורב בעבר, מוביל בפער ניכר על האנט. ההכרעה תהיה בחודש הבא.

יותר מעשרה חברים מהמפלגה השמרנית נרשמו כמועמדים לבחירות, אך בסוף הסיבוב החמישי ג'ונסון נמצא מוביל בפער גדול של 160 קולות מתוך 313. האנט, לעומתו, זכה רק ב-77. אחד הקולות נפסל.

כאמור, מי שינצח מבין השניים, יהיה עליו למצוא פתרון להשלמת תכנית הברקזיט, המשבר הפוליטי הגדול ביותר של בריטניה בדור הנוכחי, שחמק מידיה של מיי ואף הביא לנפילתה. ג'ונסון, בן ה-55, שכיהן כראש עיריית לונדון במשך שמונה שנים, הכתיר את עצמו כמועמד היחידי שיוכל להעביר את תכנית הפרישה ב-31 באוקטובר. זאת, בעוד הוא ייאלץ להיאבק פוליטית באיומיו של מנהיג הימין השמרני נייג'ל פאראג' ויו"ר מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין.

לקריאה נוספת בנושא:
לפני הביקור: טראמפ הביע תמיכה בבוריס ג'ונסון - והרגיז את קורבין
בוריס ג'ונסון זומן לבית משפט בטענה ששיקר לפני הברקזיט

בוריס ג'ונסון וג'רמי האנט בעימות טלוויזיוני ברשת  18BBC יוני 2019. רויטרס
ג'ונסון והאנט בעימות טלוויזיוני ברשת BBC, השבוע/רויטרס

ג'ונסון הצליח להגדיל את מספר הבוחרים בו בכל אחד מסבבי הבחירות. 114 מתוך 113 בהצבעה הראשונה שנערכה ב-13 ביוני; 126 בהצבעה השנייה שנערכה ב-18 ביוני; 143 ביום רביעי ו-157 ו-160 אתמול. "אני מצפה לצאת החוצה ולחרוש את בריטניה מקצה לקצה, להוציא לפועל את התכנית שלי להעברת הברקזיט, לאחד את הממלכה המאוחדת וליצור עתיד מזהיר לכולנו", אמר ג'ונסון.

אתרי ההימורים בממלכה המאוחדת העניקו לראש עיריית לונדון לשעבר סבירות של 92% לנצח ולהאנט רק 7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully