וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוריס ג'ונסון זומן לבית משפט בטענה ששיקר לפני הברקזיט

המועמד המוביל לרשת את מיי יידרש לענות לשאלות שהוגשו בעתירה פרטית שבה נטען כי שר החוץ לשעבר עיוות את הנתונים על הכספים שמעבירה לונדון לבריסל. "תעלול פוליטי", אמרו עורכי דינו. השופטת שזימנה אותו לשימוע רמזה שאין ביסוס לטענות נגדו

צילום: רויטרס

שופטת בבריטניה קבעה היום (רביעי) כי שר החוץ לשעבר בוריס ג'ונסון יזומן לדיון בבית משפט כדי להשיב על שאלות בנוגע לקמפיין הברקזיט שהוביל ב-2016. השופטת מרגוט קולמן אמרה כי ג'ונסון יישאל אם הוא שיקר במכוון במהלך הקמפיין כשטען שלונדון תורמת 350 מיליון ליש"ט לאיחוד האירופי בכל שבוע.

התלונה הוגשה על ידי עורכי דין של אדם פרטי, שפועל להעמדתו לדין של ג'ונסון, הנחשב למועמד מוביל להנהגת המפלגה השמרנית ולרשת את ראשת הממשלה המתפטרת תרזה מיי. השופטת אמרה כי הטענות נגד ג'ונסון לא מוכחות, אולם זימונו להשיב על שאלות בבית המשפט הוא החלטה הולמת.

מתנגדי הברקזיט אמרו כי ג'ונסון הטעה במכוון את הציבור, שנותר מפולג מאז משאל העם שהוכרע ברוב של 52% תומכים בפרישה מהאיחוד לעומת 48% מהמתנגדים. בשלוש השנים שחלפו מאז, לא הצליחו בלונדון להגיע להבנות על הדרך הטובה ביותר לעזוב את הגוש, ומיי התפטרה ביום שישי בשל כישלונה להעביר את ההסכם.

עוד בנושא בריטניה בוואלה! NEWS:
נלחמה - ונכשלה: בריטניה נפרדת ממיי, אך תמשיך לקרטע עד לברקזיט
נפילתה של "אשת הברזל החדשה": 3 השנים הסוערות והכושלות של מיי
ראשת ממשלת בריטניה מיי הכריזה על התפטרותה בשל כישלון הברקזיט

בוריס ג'ונסון בדרך לביתו בלונדון, 28 במאי 2019. רויטרס
היה ממנהיגי מחנה הברקזיט. ג'ונסון בדרך לביתו, אתמול/רויטרס

דובר של ג'ונסון, ראש עיריית לונדון לשעבר, אבל עורכי דין טענו כי זה לא יותר מתעלול פוליטי של מתנגדי הברקזיט. העתירה הוגשה במימון המונים של קבוצה ששמה "צדק הברקזיט", שלטענת עורכי דינו של שר החוץ לשעבר עשתה זאת רק כדי לזכות בתשומת לב. ג'ונסון ספג ביקורת גם מלשכת הסטטיסטיקה הממשלתית בספטמבר 2017, שטענה כי הוא התעלם מהכספים שמקבלת לונדון בחזרה מהאיחוד. "זהו שימוש לרעה ברור בנתונים רשמיים", אמר העומד בראש הלשכה, דייוויד נורגרוב, במכתב ששלח לג'ונסון.

לפי הנתונים שפורסמו באפריל 2016, חודשיים לפני משאל העם, החלק של בריטניה בתקציב האיחוד הוא 190 מיליון ליש"ט בכל שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully