וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע קטלני באיראן; שריפות הוצתו בעוטף עזה | כותרות השבת

אלפי חרדים התכנסו לעצרת תפילה סמוך למתחם הרכבת הקלה במחאה על חילול שבת. 29 איש נהרגו בפיגוע ירי במצעד צבאי בדורם-מערב איראן. צה"ל תקף בתגובה לאירועי ההפגנות בגבול הרצועה שבהן נהרג צעיר פלסטיני. מאה אלף מטיילים יצאו לחיק הטבע. חדשות סוף השבוע

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

פלסטינים גנבו ציוד צבאי בגבול עזה; שריפות הוצתו מבלוני תבערה

עשרות מפגינים פלסטינים חצו היום את גבול רצועת עזה וגנבו ציוד ישראלי - כך דווח בכלי תקשורת פלסטיניים. על פי הדיווחים, צה"ל ביצע לעברם ירי הרתעתי אך לא פגע באף אחד מהם, בטרם שבו המפגינים אל שטח הרצועה. בנוסף לכך, הם תלשו ציוד מגדר המערכת והציגו אותו לצלמים. במקביל נמשך שיגור בלוני התבערה מרצועת עזה אל הנגב המערבי שהביאו להצתת שש שריפות, בין היתר ביער בארי, ביער כיסופים ובכניסה המערבית לנתיבות. בנוסף לשריפות אלה, נגרם נזק לחממת עגבניות במועצה האזורית אשכול.

אתמול לוחם צה"ל נפצע באורח קל מפגיעת רסיס בעימותים בגבול רצועת עזה. יותר מ-15 אלף פלסטינים הפגינו בחמישה מוקדים בגבול הרצועה. משרד הבריאות הפלסטיני בעזה הודיע כי 159 מתוכם נפצעו בעימותים עם צה"ל, מתוכם 33 כתוצאה מירי. בנוסף אליהם, צעיר פלסטיני בשנות ה-20 לחייו נהרג. לאחר האירועים צה"ל תקף באמצעות כלי טיס בצפון הרצועה.

בזמן מצעד צבאי: 29 הרוגים בפיגוע ירי בדרום איראן

לפחות 29 בני אדם נהרגו היום במתקפת ירי במצעד צבאי בדרום-מערב איראן - כך דיווחו כלי התקשורת במדינה. בטלוויזיה הממלכתית דווח כי עוד 60 איש נפצעו במצעד לציון תחילת המלחמה עם עיראק שהתקיים בעיר אהוואז שבמחוז חוזיסתאן ובמקומות אחרים ברחבי איראן. בין ההרוגים אנשי משמרות המהפכה וכן נשים וילדים.

איראן מאשימה את ארצות הברית ואת ישראל בקשר לפיגוע הקטלני. דובר הצבא אמר כי ארבעת החמושים, שכולם נהרגו בחילופי אש, לא היו חברי דאעש, אלא אומנו על ידי שתי מדינות ערביות במפרץ. למרות זאת, דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בעיר אהוואז, לאחר שגם ארגון "ההתנגדות הלאומית של אהוואז", ארגון-גג של כוחות ערביים בדלניים, אמר כי אנשיו אחראים לפיגוע הקטלני ביותר באיראן מאז המתקפה המשולבת בטהראן אשתקד.

בעקבות דיווח אנונימי: פלסטיני נעצר בחשד לניסיון פיגוע בעפולה

צעיר בן 21, תושב הרשות הפלסטינית, נעצר היום בחשד שתכנן לבצע פיגוע בעפולה. תחילה התקבלה שיחה אנונימית במוקד 100 של המשטרה על ניסיון הפיגוע. בעקבות הדיווח, כוחות משטרה גלויים וסמויים פתחו בסריקות נרחבות בעיר ובפריסת מחסומים בכניסות והיציאות מהאזור.

בהמשך התקבלה שיחה נוספת במוקד המשטרה שהודיעה על מספר כלי הרכב שבו נמצא החשוד. לוחמי יס"מ איתרו את הרכב החשוד באזור רובע יזרעאל בעיר, ניטרלו את הפלסטיני ועצרו אותו. הוא הועבר לחקירה של המשטרה והשב"כ בתחנה בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אושרו העבודות על הרכבת הקלה בשבת; אלפי חרדים הפגינו בבני ברק

תושבי בני ברק קיימו אמש עצרת מחאה בדמות תפילה מרכזית באחד האזורים הסמוכים למתחם העבודות לבניית הרכבת הקלה בעיר. העצרת, שלא נישאו בה נאומים או התקיימו במסגרתה הפרות סדר, נערכה במחאה על קיום העבודות בשבת, שעות ספורות לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב הורה להמשיך אותן למרות צו המניעה הזמני שהוצא.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לימור ביבי הותירה על כנו את צו המניעה שהוצא אמש, אך ניסחה אותו כך שניתן יהיה להמשיך את העבודות לאחר שקיבלה את הטענות שהפסקות העבודות תגרום לסכנת נפשות. היא קיבלה את הצעתה של דניה סיבוס, שלפיה רצועות הבטון שמהוות את דפנות המנהרה יורדו אל מתחת לפני האדמה לפני כניסת השבת ומערך ה"דייס", המכונות שמלווה את מכונות הכרייה ונמצאות מעל פני הקרקע, יכוסו בפרגוד שחוסם גם רעש.

אבו מאזן דוחה את טענות ארה"ב: "לא סירבנו למשא ומתן עם ישראל"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן דחה אמש את טענותיה של ארצות הברית שלפיהן הפלסטינים סירבו לקיים למשא ומתן עם ישראל. אבו מאזן, שנפגש בפריז עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ביקש מהאחרון להעביר את המסר לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. אבו מאזן נפגש בפריז גם עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שלפי דיווחים פלסטיניים אמר כי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחידי, וכי רק אבו מאזן יכול להוציא אותו לפועל.

רוסיה על היחסים עם ישראל אחרי הפלת המטוס: "מוקדם מדי לדעת"

אחרי ביקורו של מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין במוסקבה והמתיחות שנוצרה בעקבות הפלת המטוס הרוסי, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי "מוקדם מדי להעריך מה תהיה החלטת הדרג המדיני לגבי היחסים עם ישראל". עוד נמסר מהקרמלין כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "מכיר את המידע שהוצג, אך מדובר בפרטים טכניים, ולכן צריך להמתין".

יצא מהים - ונורה: גבר בן 62 נפצע קשה בחוף גבעת העלייה ביפו

גבר בן 62, תושב העיר ירושלים ועולה חדש מרוסיה, נורה לאחר שיצא מהמים בחוף גבעת העלייה ביפו. הוא פונה באורח קשה לבית החולים וולפסון שבחולון, כשהוא ירוי בפלג גופו העליון. נסיבות האירוע טרם התבררו והמשטרה פתחה בחקירה של המקרה.

אז מה אם עדיין לא חול המועד? יותר ממאה אלף יצאו לטייל

חול המועד סוכות עוד לפנינו, אך הגשר בין יום הכיפורים לסוכות וכן מזג האוויר הנוח יחסית הוציא אל חיק הטבע מאות אלפי ישראלים. במהלך היום פקדו מבקרים רבים את שמורות הטבע וא יערות קק"ל ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי כמאה אלף מטיילים הגיעו לשמורות הטבע הגנים הלאומיים. בית האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים: אשקלון, קיסריה, ירקון תל אפק וגן השלושה. בין שמורות הטבע שהיו עמוסות היום במטיילים ניתן למנות את עין גדי הסמוכה לים המלח, וכן הנחלים שניר והבניאס בצפון הארץ.

דיווח: סגן התובע הכללי בארה"ב ניסה לקדם את הדחתו של טראמפ

סגן התובע הכללי בארצות הברית, רוד ג'יי רוזנשטיין, הציע להקליט בחשאי את הנשיא דונלד טראמפ בבית הלבן כדי לחשוף את הכאוס בממשלו - כך דווח ב"ניו יורק טיימס". בנוסף להצעתו, בדק רוזנשטיין את האפשרות לגייס חברי הקבינט בממשל כדי להצביע על הדחתו של טראמפ מתפקידו באמצעות סעיף אי הכשירות המתאפשר הודות לתיקון ה-25 לחוקה האמריקנית.

ברזיל: "איש כספים מרכזי" של חיזבאללה נעצר בדרום המדינה

המשטרה הפדרלית בברזיל עצרה אתמול אדם החשוד בחברות בחיזבאללה, ששימש כאיש כספים מרכזי בארגון הטרור. החשוד, אסד אחמד בראכת, נעצר בגבול העיר פוז דו איגואסו שבדרום המדינה בעקבות צו מעצר שהוצאו נגדו בפרגוואי בגין עדות שקר. ב-2004 האשים משרד האוצר האמריקני את בראכת בכך שעסק בכספים בשירותו של חיזבאללה, שאותו מחשיבה וושינגטון כארגון טרור, והורה לבנקים האמריקנים להקפיא את כל נכסיו בארצות הברית. באותה העת שהה בראכת במאסר בכלא בפרגוואי בשל עבירות מס.

בשל עסקאות נשק: ארה"ב הטילה סנקציות על סין ורוסיה

ארצות הברית הטילה סנקציות על סין ועל רוסיה בשל עסקאות נשק ביניהן, ואלו הגיבו אתמול בזעם להחלטה שצפויה להגביר את המתיחות בין המעצמות. בהודעת מחלקת המדינה אתמול נאמר כי סין הפרה את העיצומים שהטילה על רוסיה בשל סיפוח צי האי קרים מאוקראינה והתערבותה בבחירות ב-2016. זאת אחרי שבייג'ינג רכשה לאחרונה ממוסקבה מטוסי קרב מתקדמים מדגם סוחוי Su-35 ומערכת ההגנה האווירית S-400. סין הזהירה כי אם ארצות הברית לא תסיר את הסנקציות שהטילה על יחידה בצבאה ועל מפקדה, היא "תישא בתוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully