וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן דוחה את טענות ארה"ב: "לא סירבנו למשא ומתן עם ישראל"

יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש בפריז עם נשיא צרפת וביקש להעביר מסר לטראמפ. לדבריו הצד הפלסטיני "מוכן לשיחות". על הפסקת מימון אונר"א: "האירופים עובדים להשלים את הפער". אולמרט נפגש גם הוא עם אבו מאזן ולפי דיווחים אמר כי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד

עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן דחה היום (שישי) את טענותיה של ארצות הברית שלפיהן הפלסטינים סירבו לקיים למשא ומתן עם ישראל. אבו מאזן, שנפגש בפריז עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ביקש מהאחרון להעביר את המסר לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. אבו מאזן נפגש בפריז גם עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שלפי דיווחים פלסטיניים אמר כי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחידי, וכי רק אבו מאזן יכול להוציא אותו לפועל.

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, אמר מוקדם יותר החודש כי נציגות אש"ף בוושינגטון נסגרה מכיוון שהפלסטינים לא נקטו צעדים לטובת התקדמות במשא ומתן עם ישראל. "לא דחינו משא ומתן כמו שהישראלים הטוענים", טען אבו מאזן והוסיף שהצד הפלסטיני "מוכן לכל שיחות חשאיות או פומביות".

עוד בוואלה! NEWS:
ברזיל: "איש כספים מרכזי" של חיזבאללה נעצר בדרום המדינה
דיווח: סגן התובע הכללי בארה"ב ניסה לקדם את הדחתו של טראמפ
רוסיה על היחסים עם ישראל אחרי הפלת המטוס: "מוקדם מדי לדעת"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז 21 ספטמבר 2018. רויטרס
ביקש שיעביר את המסר לטראמפ. אבו מאזן עם מקרון/רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר כי "האירופאים עובדים ברצינות כדי להשלים את הפער האמריקני", זאת על רקע החלטתו של הממשל האמריקני לקצץ בסיוע לפלסטינים ובפרט לסוכנות הסעד והתעסוקה של הפליטים הפלסטינים באו"ם (אונר"א).

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההחלטה על סגירת נציגות אש"ף ואמר כי ארצות הברית "קיבלה את ההחלטה הנכונה" וכי "ישראל תומכת בפעולות האמריקניות שנועדו להבהיר לפלסטינים שהסירוב למו"מ והניסיונות לתקוף את ישראל בפורומים בינלאומיים לא יקדמו את השלום".

עוד באותו נושא

השתלטות או ייבוש: האולטימטום של אבו מאזן שעלול להסתיים בהסלמה

לכתבה המלאה
משרדי אש"ף בוושינגטון. רויטרס
נסגרה בעקבות חוסר התקדמות מול ישראל. נציגות אש"ף בוושינגטון/רויטרס

הקיצוצים בכספים המועברים לפלסטינים וסגירת נציגות אש"ף הם חלק ממדיניות הפעלת הלחץ מצד ארצות הברית. ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא טראמפ והממונה מטעמו על המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, אמר לפני כשבועיים: "אני חושב שכתוצאה מהצעדים שלנו יש סיכוי גבוה יותר להשיג שלום אמת. היו יותר מדי מציאויות מדומות ואנשים סגדו להן, ואני חושב שצריך לשנות את זה. כל מה שאנחנו עושים זה להתמודד עם דברים כפי שאנחנו רואים אותם, ולא לפחד לעשות את הדבר הנכון".

הדברים נאמרים לקראת העצרת הכללית של האו"ם, שתיערך במטה הארגון בניו יורק בשבוע הבא. בשולי העצרת ייפגש נתניהו עם טראמפ וכן עם מנהיגים נוספים, ובהם גם מקרון. גם אבו מאזן צפוי לנאום על בימת העצרת, בנאום שהוגדר בפי כמה ממקורביו כ"יוצא דופן" ודרמטי.

(עדכון ראשון 21.9, 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully