וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סגן התובע הכללי בארה"ב ניסה לקדם את הדחתו של טראמפ

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי רוד רוזנשטיין חש נסער בעקבות פיטוריו של ראש ה-FBI בשנה שעברה והציע להקליט את הנשיא כדי לחשוף את מה שמתחולל בממשלו. עוד דווח כי הוא שקל לגייס את הקבינט בממשל טראמפ כדי להדיח אותו. טראמפ: "ניפטר מהצחנה במערכת המשפט"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סגן התובע הכללי בארצות הברית, רוד ג'יי רוזנשטיין, הציע להקליט בחשאי את הנשיא דונלד טראמפ בבית הלבן כדי לחשוף את הכאוס בממשלו - כך דווח הערב (שישי) ב"ניו יורק טיימס". בנוסף להצעתו, בדק רוזנשטיין את האפשרות לגייס חברי הקבינט בממשל כדי להצביע על הדחתו של טראמפ מתפקידו באמצעות סעיף אי הכשירות המתאפשר הודות לתיקון ה-25 לחוקה האמריקנית.

סגן התובע הכללי העלה את האפשרויות האלה באביב של שנת 2017, בעת שהתחוללה סערה סביב פיטוריו של ראש הבולשת הפדרלית (FBI), ג'יימס קומי. באותה העת נחשף כי טראמפ דרש מקומי שיצהיר על נאמנותו אליו ויסיים את חקירתו של היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן לשעבר, מייקל פלין.

עוד בוואלה! NEWS:
בשל עסקאות נשק: ארה"ב הטילה סנקציות על סין ורוסיה
ברזיל: "איש כספים מרכזי" של חיזבאללה נעצר בדרום המדינה
לוחם צה"ל נפצע קל מפגיעת רסיס בגבול עזה; צעיר פלסטיני נהרג

סגן התובע הכללי של ארה"ב, רוד רוזנשטיין, במסיבת עיתונאים, 13 ביולי 2018. רויטרס
לפי הדיווח ניסה לקדם הדחה של טראמפ אחרי פיטורי ראש ה-FBI. רוזנשטיין/רויטרס

רוזנשטיין, שנכנס לתפקידו שבועיים לפני כן, החל לפקח על חקירת מעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016 וכתב מסמך ביקורתי כלפי התנהלותו של קומי בחקירת פרשת האי-מיילים של הילרי קלינטון. עם זאת, הוא הופתע מכך שהתזכיר שימש להדחתו של קומי, והחל להגיד לאנשים סביבו שהוא חש שטראמפ ניצל אותו.

את הרעיון להקליט את טראמפ בסתר העלה רוזנשטיין בשיחות עם גורמים בכירים במשרד המשפטים האמריקני וב-FBI. כמה מהם, שהתעקשו לשמור על אנונימיות בשיחה עם ה"ניו יורק טיימס", נחשפו לתזכירים שכתבו בכירים בבולשת, ובהם סגנו של קומי אנדרו מקייב, שתיעדו את מעשיו של רוזנשטיין ואת הערותיו.

אף אחת מהצעותיו של רוזנשטיין לא נשאה פרי, ולא ברור כמה נחוש הוא היה בכוונותיו. עם זאת, ידוע שהוא אמר למקייב כי ביכולתו לנסות ולשכנע את התובע הכללי ג'ף סשנס ואת ג'ון קלי, שהיה אז השר לביטחון המולדת, להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה כדי להדיח את טראמפ.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, יוני 2017. רויטרס
פיטוריו עוררו סערה בארה"ב. קומי/רויטרס

אדם נוסף שדיבר עם ה"ניו יורק טיימס" טען כי רוזנשטיין דיבר בסרקזם כשהוא הציע הצעות אלה. בניגוד אליו, גורמים אחרים אישרו כי הוא רציני בכוונתו ואף הציע שבכירים נוספים ב-FBI יקליטו בחשאי את טראמפ בעצמם. אנשים שדיברו עם רוזנשטיין באותה העת סיפרו כי הוא נראה מוטרד, רגשני ומלא חרטה בצל פיטוריו של קומי.

בעצרת שערך היום טראמפ בספרינגפילד שבמדינת מיזורי הגיב לפרסום ואמר כי יש "צחנה מתמשכת" במשרד המשפטים האמריקני שצריך "להיפטר ממנה".

נשיא ארה"ב טראמפ בעצרת בפארגו, דקוטה הדרומית, 7 בספטמבר 2018. רויטרס
לפי הדיווח רוזנשטיין הציע להקליט אותו בחשאי. טראמפ/רויטרס

בתגובה לדיווח הכחיש רוזנשטיין את הטענות ואמר: "לא אמשיך להגיב על הסיפור בהתבסס על עדויות אנונימיות, שהן כמובן מוטות ומקדמות את האג'נדות הפרטיות שלהן. אבל הרשו לי להיות ברור בנוגע לכך: בהתבסס על יחסיי האישיים עם הנשיא, אין בסיס לשימוש בתיקון ה-25 לחוקה".

בתחילת החודש התחולל זעזוע נוסף בבית הלבן כשבכיר בממשל טראמפ כתב מאמר אנונימי ל"ניו יורק טיימס" שבו הגדיר את עצמו כחלק מ"ההתנגדות החשאית" לנשיא. לפי ה"וושינגטון פוסט", גילוי הדעת חסר התקדים בהיסטוריה האמריקנית מזין את הפרנויה שחש טראמפ כלפי סביבתו. שני גורמים אמרו כי טראמפ התפרץ כמו "הר געש" בעקבות המאמר. בציוץ שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוא לא השאיר מקום לדעתו על מי שכתב על המאמר: "בגידה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully