וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל עסקאות נשק: ארה"ב הטילה סנקציות על סין ורוסיה

לטענת הממשל, רכישת מטוסי קרב ומערכות נ"מ מתקדמות תוצרת רוסיה על ידי סין מפרות את העיצומים שהטילה על מוסקבה בשל סיפוח קרים והתערבותה בבחירות. סנקציות הוטלו גם על 33 גורמים רוסיים. בייג'ינג: וושינגטון תישא בתוצאות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית הטילה סנקציות על סין ועל רוסיה בשל עסקאות נשק ביניהן, ואלו הגיבו היום (שישי) בזעם להחלטה שצפויה להגביר את המתיחות בין המעצמות.

בהודעת מחלקת המדינה אתמול נאמר כי סין הפרה את העיצומים שהטילה על רוסיה בשל סיפוח צי האי קרים מאוקראינה והתערבותה בבחירות ב-2016. זאת אחרי שבייג'ינג רכשה לאחרונה ממוסקבה מטוסי קרב מתקדמים מדגם סוחוי Su-35 ומערכת ההגנה האווירית S-400.

היום הזהירה סין כי אם ארצות הברית לא תסיר את הסנקציות שהטילה על יחידה בצבאה ועל מפקדה, היא "תישא בתוצאות". סין לא הצטרפה לסנקציות שהטילו מדינות המערב על רוסיה מאז 2014 ובשנים האחרונות היחסים בין שתי המעצמות השכנות השתפרו. יחידות מצבא סין אף השתתפו בתרגיל צבאי ענק שערכה רוסיה בתחילת החודש.

מטוס סוחוי SU-35. AP
סין מציידת את צבאה בנשק רוסי. מטוס סוחוי Su-35/AP

רוסיה הזהירה גם היא מהסנקציות האמריקניות, שמתווספות לשורה ארוכה של עיצומים שהטילה ארצות הברית עליה בשנים האחרונות. 33 גורמי מודיעין וצבא הוכנסו אתמול לרשימת הסנקציות, שמשמעותה הקפאת כל נכסיהם בארצות הברית ואיסור על קיום קשרים עמם.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר כי זהו "צעד נוסף שפוגע בתחרות ההוגנת", ואילו סגנו סרגיי ריבקוב היה תקיף יותר כשקרא לשארצות הברית לא "לשחק באש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully